Gyártók Megújul a legolcsóbb elektromos autó

Megújul a legolcsóbb elektromos autó

autopro.hu/Sz.P. | 2023.11.06 10:22

Megújul a legolcsóbb elektromos autó

Fotó: Dacia

A modellfrissítéssel járó nagyobb teljesítménytől korántsem lesz az elektromos autó egy erőgép, de a Dacia ismeri a vásárlóit, tudja, mi kell a Springet választó embereknek.

A Dacia Spring előnye az ára: az elektromos autó aprócska motorral és kis hellyel rendelkezik, presztízs helyett főként műanyagot kínál. A 8 és fél milliós alapárával nem is éppen olcsó egy hagyományos hajtású autóhoz képest, de az elektromos szegmensben már annál inkább, így nem meglepő, hogy a Spring nagy sikert aratott régiónk mellett például Németországban is.

A Springből Európában eddig mintegy 120 ezer példány fogyott, és ami érdekes, hogy az ügyfelek 90 százalékának ez az első számú autója, amit nap mint nap használ. Németországban a Dacia 25 ezer regisztráció felett jár a modellel, anyamárka Renault a Twingo és Zoe modellel is esélytelen vele szemben.

Érezhetően, de csak kicsit lesz erősebb

A viszonylag alacsony ár persze nem mindenkinek elég, ezért a Dacia még egy lépéssel tovább megy, és teljesítménynövelést ad a Springnek. 700 ezer forintos felárért nemcsak az új „Extreme” felszereltségi változatot lehet megkapni - kívül-belül egy kis réz díszítéssel és CCS-töltővel -, hanem egy erősebb, magasabb fordulatszámú motort és egy új sebességváltót is.

Bár a növelt teljesítményű hajtás csak húsz lóerővel nyújt többet, a növekedés közel 50 százalékos, mivel az alapmodell csak 45 lóerős – ez az ugrás nagyobb, mint a széria Golfból a GTI-be való lépés. A Spring 65 pedig tényleg egy kicsit olyan, mint egy GTI - legalábbis az alapmodellhez képest.

Nem elég a hatótáv a hosszú utakhoz

A villanymotornak adott kis lökés mellett szintén fontos a futómű és a kormányzás fejlesztése, különösen a város határán túl. Ettől persze nem fog a kisautó úgy kanyarodni, mint egy F1-es autó, de egy kicsivel több tapadással rendelkezik.

Az autópályán azonban még mindig idegennek érzi magát az ember a Springgel. Az autó a teherautók légáramlatának játékszerévé válik, és az sem javít a helyzeten, hogy az elektronika 125 kilométer/óránál leszabályozza a hajtást.

Ráadásul ugyanaz a 26,8 kilowattórás akkumulátor maradt ebben is, mint a 45-ös kivitelben, a hatótávolság 10 kilométerrel 220 kilométerre csökken. Autópályára tehát egyébként se nagyon való az autó, főleg, hogy a 3,7 kilowattos váltóáramú és a 30 kilowattos egyenáramú töltési kapacitás miatt nem túl kényelmes folyton megállni tölteni – írja az Automobilwoche.

Az ügyfelek azonban nem akarnak nagy utakat tenni, mondja a Dacia, és ezt közel két év felhasználói adatainak elemzésével támasztja alá: ezek szerint egy Spring átlagosan 31 kilométert tesz meg, 26 kilométer/óra átlagsebességgel és általában otthon töltik fel – ez klasszikus városi használat tehát.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink