Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Áprilisban kilőtt az újautó-piac
2024.05.03 10:19Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújul a legolcsóbb elektromos autó
A modellfrissítéssel járó nagyobb teljesítménytől korántsem lesz az elektromos autó egy erőgép, de a Dacia ismeri a vásárlóit, tudja, mi kell a Springet választó embereknek.
A Dacia Spring előnye az ára: az elektromos autó aprócska motorral és kis hellyel rendelkezik, presztízs helyett főként műanyagot kínál. A 8 és fél milliós alapárával nem is éppen olcsó egy hagyományos hajtású autóhoz képest, de az elektromos szegmensben már annál inkább, így nem meglepő, hogy a Spring nagy sikert aratott régiónk mellett például Németországban is.
A Springből Európában eddig mintegy 120 ezer példány fogyott, és ami érdekes, hogy az ügyfelek 90 százalékának ez az első számú autója, amit nap mint nap használ. Németországban a Dacia 25 ezer regisztráció felett jár a modellel, anyamárka Renault a Twingo és Zoe modellel is esélytelen vele szemben.
Érezhetően, de csak kicsit lesz erősebb
A viszonylag alacsony ár persze nem mindenkinek elég, ezért a Dacia még egy lépéssel tovább megy, és teljesítménynövelést ad a Springnek. 700 ezer forintos felárért nemcsak az új „Extreme” felszereltségi változatot lehet megkapni - kívül-belül egy kis réz díszítéssel és CCS-töltővel -, hanem egy erősebb, magasabb fordulatszámú motort és egy új sebességváltót is.
Bár a növelt teljesítményű hajtás csak húsz lóerővel nyújt többet, a növekedés közel 50 százalékos, mivel az alapmodell csak 45 lóerős – ez az ugrás nagyobb, mint a széria Golfból a GTI-be való lépés. A Spring 65 pedig tényleg egy kicsit olyan, mint egy GTI - legalábbis az alapmodellhez képest.
Nem elég a hatótáv a hosszú utakhoz
A villanymotornak adott kis lökés mellett szintén fontos a futómű és a kormányzás fejlesztése, különösen a város határán túl. Ettől persze nem fog a kisautó úgy kanyarodni, mint egy F1-es autó, de egy kicsivel több tapadással rendelkezik.
Az autópályán azonban még mindig idegennek érzi magát az ember a Springgel. Az autó a teherautók légáramlatának játékszerévé válik, és az sem javít a helyzeten, hogy az elektronika 125 kilométer/óránál leszabályozza a hajtást.
Ráadásul ugyanaz a 26,8 kilowattórás akkumulátor maradt ebben is, mint a 45-ös kivitelben, a hatótávolság 10 kilométerrel 220 kilométerre csökken. Autópályára tehát egyébként se nagyon való az autó, főleg, hogy a 3,7 kilowattos váltóáramú és a 30 kilowattos egyenáramú töltési kapacitás miatt nem túl kényelmes folyton megállni tölteni – írja az Automobilwoche.
Az ügyfelek azonban nem akarnak nagy utakat tenni, mondja a Dacia, és ezt közel két év felhasználói adatainak elemzésével támasztja alá: ezek szerint egy Spring átlagosan 31 kilométert tesz meg, 26 kilométer/óra átlagsebességgel és általában otthon töltik fel – ez klasszikus városi használat tehát.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!