Elemzések Létezik tízmillió forintnál olcsóbb új e-autó

Létezik tízmillió forintnál olcsóbb új e-autó

Pörge Béla | 2022.07.03 16:21

Létezik tízmillió forintnál olcsóbb új e-autó

Fotó: Dacia Media Website

Elektromos autót venni ugyan már nem úri huncutság, de továbbra is drága mulatság. Ugyanakkor létezik olyan modell, ami újonnan a már-már elérhető árkategóriába tartozik a maga tízmillió forint alatti árával. Az autopro.hu összeszedte a legolcsóbb elektromos autókat.

Hirdetés

Jelenleg kifejezetten nehéz helyzetben van az, aki autót szeretne vásárolni – a chiphiány, a járvány és az orosz-ukrán háború hatására az árak az egekben vannak, ezzel párhuzamosan az autókra való várakozás ideje is megnőtt. Egy új autó megvásárlása ma tehát semmiképp sem nevezhető egyszerűnek.

Ha elektromos autót szeretne venni valaki, akkor még mélyebben a zsebébe kell nyúlni – bár a kormány és az EU is igyekszik az elektromobilitás felé terelni az embereket, a technológia még mindig költségesebb a hagyományos autók gyártásánál, így egy elektromos autó beszerzése nagyobb beruházásnak számít. Erre utalt a Citroën vezére is, amikor arról beszélt, hogy eltüntetheti a megfizethető autókat az elektromobilitás.

Van elérhető modell, de nem sok

Bár tízmillió forint nem az az összeg, amit egy átlagos magyar csak úgy elő tud teremteni, ám a mai helyzetben az elektromos autók esetében már-már örömtelinek nevezhető az is, hogy kapható új modell ezen összeg alatt. Igaz, nem sok.

Az adott gyártók honlapjainak adatai szerint Magyarországon jelenleg három tisztán elektromos autót lehet megvenni újonnan tízmillió forint alatti áron: a Smart Fortwo EQ, a Dacia Spring és a Fiat 500e belépőszintje érhető el ezen az áron.

A Fiat 500e esetében tényleg csak az alapmodell kapható meg 9.790.000 forintért – az Action névre hallgató, 23,8 kilowattórás akkuval rendelkező, 95 lóerős modellt adják ennyiért extrák nélkül. Igaz, már az is nagy szónak számít, hogy 12 millió forint alatti áron négy kivitelből is válogathatunk.

A Dacia Spring talán a legolcsóbb elektromos autó hazánkban, ezt nehéz eldönteni, a Smart Fortwo EQ esetében ugyanis még 2019-es listaár érhető el, aszerint 7.250.000 forintot kóstál a legegyszerűbb verzió, bár kétséges, hogy másfél éve ne emelt volna árat a gyártó. A Dacia Spring a gyártó honlapja szerint Essential kiszerelésben 7.809.000 forintba kerül, míg Expression változatban 8.299.000 forint az ára.

Állami támogatással tízmillió alatt

Pályázati úton 12 millió forint alatti vételárhoz 2,5 millió forint állami támogatás igényelhető a keret kimerüléséig. A juttatás népszerűsége miatt ez a keret gyorsan ki szokott merülni, alanyi jogon pedig egyelőre nem jár állami segítség az elektromos autók vásárlásához. Aki sikeresen tud pályázni, az a támogatás összegével tízmillió forint alá tudja szorítani egy-két modell árát.

A Hyundai Ioniq Electric modelljei közül a Comfort felszereltségű változat 10.999.000 forintért szerepel a koreai gyártó honlapján, míg a Premium verzió 11,99 milliós árával éppen befér a 12 milliós határ alá. A Honda e alapverziója 11,5 millió forintba kerül, míg a Mazda MX-30 összes elektromos verziója 12 millió forint alatti áron érhető el, egyes kivitelek a 11 milliós határ alá is benéznek. A Kia e-Soul jelenlegi ára 11.549.000 forint, így szintén leszorítható az ára tízmillió forint alá.

12 millió forint felett már csak másfél millió forintos támogatást lehet pályázni, így a Mini Cooper SE, az elektromos Hyundai Kona és az Opel Corsa-e az éppen 12 millió forint feletti árával már egy kategóriával feljebb került.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink