Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megszorítások a Jaguar Land Rovernél
Kiszivárgott értesülések szerint nagyszabású takarékoskodási programba kezd a Jaguar Land Rover, miközben növeli a gyártási tervét.
A Leap 4.5 (ugrás) névre elkeresztelt program szerint az évtized végére egymillió autót gyárt a vállalat úgy, hogy közben 6,8 milliárd dollárt megspórolnak a költségeken. A Sunday Times értesüléseit sem a Jaguar Land Rover, sem a márkákat birtokló Tata Motors nem kommentálta egyelőre. A takarékossági program lényege, hogy a Volkswagen stratégiájához hasonlóan azonos vázakra, padlókra és szerkezeti elemekre különböző autókat építenek, ésszerűsítik a beszállítói láncot, lassítják, vagy teljesen megállítják az új munkatársak alkalmazását. Elbocsátásokról, gyárbezárásokról nem esett szó a stratégiában.
Az ugrásra azért van szüksége az indiai kézben lévő prémium gyártónak, mert egyrészt Kínában egyre lassul az eladások bővülése (július és szeptember között 32 százalékkal estek vissza a márkák eladásai), másrészt a szigorodó környezetvédelmi elvárásoknak egyre drágábban lehet csak megfelelni. A kutatás-fejlesztésre szánt éves ötmilliárd dolláros keretet nem számolják fel, sőt új gyárak építését sem veszik le a napirendről.