Gyártók Megkezdte üzemanyagcellás rendszere gyártását a BMW

Megkezdte üzemanyagcellás rendszere gyártását a BMW

autopro.hu/E.M. | 2022.09.02 04:20

Megkezdte üzemanyagcellás rendszere gyártását a BMW

Frank Weber, a BMW fejlesztési igazgatója (jobbra) és Oliver Zipse, a BMW igazgatóságának elnöke (balra) az üzemanyagcellás rendszer gyártásának megindításakor Münchenben | Fotó: BMW Group PressClub Global

A BMW Csoport az idei évtől kis szériában kínált iX5 Hydrogen központi elemeként szolgáló üzemanyagcella és a nagy teljesítményű akkumulátor kombinációjával tovább gazdagítja prémium portfólióját. A vállalat célja, hogy ezzel a technológiával minél diverzifikáltabb átállást biztosítson a karbonsemleges mobilitásra.

„Sokoldalú energiaforrásként a hidrogénnek kulcsszerepe van a klímasemlegesség felé vezető úton…Úgy gondoljuk, hogy a hidrogénüzemű járművek technológiailag ideális helyzetben vannak ahhoz, hogy az akkumulátoros elektromos járművek mellé illeszkedjenek, és teljessé tegyék az elektromos mobilitást” - mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Azzal, hogy megkezdjük az üzemanyagcellák kisüzemi gyártását, demonstráljuk az ilyen típusú hajtásrendszerek műszaki érettségét.”

„A BMW iX5 Hydrogen második generációs üzemanyagcellájában sikerült több mint kétszeresére növelnünk az üzemanyagcella folyamatosan fenntartható teljesítményét, miközben a tömeg és a méret egyaránt drasztikusan csökkent” - tette hozzá Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja.

A BMW Csoport hivatalos közleménye szerint a müncheni, hidrogénnel foglalkozó kompetenciaközpontban gyártott technológia 170 lóerő folyamatos teljesítményt produkál. A BMW eDrive ötödik generációs technológiáját alkalmazó villanymotorral és egy kifejezetten az iX5 Hydrogen számára kifejlesztett, nagy teljesítményű akkumulátorral együttműködve 374 lóerő teljesítményre képes a hajtáslánc.

Mindennapi használhatóságból jeles

A várhatóan 2025-ben sorozatgyártásba kerülő BMW iX5 Hydrogen már az év eleji tesztek utolsó, svédországi fordulóján is sikerrel bizonyította mindennapi használhatóságát, még nagyon alacsony hőmérsékleten is.

A hidrogénnel működő belső égésű motorok már az üzemanyagcellás rendszer megjelenése előtt is használatban voltak. Az üzemanyagcellás technológiát azóta továbbfejlesztették a BMW hagyományos hajtástechnológiák terén szerzett hatalmas tudásbázisának hasznosításával és az összes járművével szemben támasztott szigorú, mindenre kiterjedő hatékonysági követelmények alkalmazásával.

Együttműködésben a Toyotával

A BMW Csoport az új üzemanyagcellás rendszeréhez speciális komponenseket is kifejlesztett. Ilyen például a turbinával ellátott nagy sebességű kompresszor és a nagyfeszültségű hűtőfolyadék-szivattyú.

A vállalat a BMW iX5 Hydrogen gyártásához szükséges egyedi üzemanyagcellákat a Toyota Motortól szerzi be. Az üzemanyagcellás rendszerek gyártásának és összeszerelésének két fő lépése - kész üzemanyagcella, majd a teljes rendszer összeszerelése - azonban a müncheni kompetenciaközpontban történik a fent említett saját fejlesztésű komponensek felhasználásával.

Az üzemanyagcella végső összeszerelése magában foglalja a feszültségpróbát, valamint a cellákon belüli kémiai reakció kiterjedt tesztelését. Végül a különböző alkatrészeket az összeszerelési területen illesztik össze, hogy a teljes rendszer elkészüljön.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink