Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megkezdődött a BMW elektromos szedánjának gyártása
Legördült az első sorozatban gyártott i4 akkumulátoros elektromos szedán a BMW müncheni üzemének összeszerelő soráról. Az első, helyben készülő tisztán elektromos modellel a vállalat központi egységének elektrifikációja fontos mérföldkőhöz érkezett.
Az i4 gyártásának megkezdésével a müncheni egységben immáron egy soron készülnek konvencionális hajtású, hibrid és tisztán elektromos autók. Az üzem portfóliójának elektrifikálása nagy léptekkel zajlik, a BMW előrejelzése szerint ugyanis 2023-ra a Münchenben készülő járművek több mint felét elektrifikáltak, utóbbiak nagy részét pedig teljesen elektromosok fogják adni. Ezenkívül a belső égésű motorok helyi gyártását legkésőbb 2024-gyel bezárólag a vállalatcsoport más üzemeibe fogják áttelepíteni.
Az i4 egy soron készül a 3-as sorozat konvencionális hajtású és hibrid változataival, valamint az i4 Gran Coupe-val. A BMW sikerként értékeli, hogy a tisztán elektromos típushoz a termelés felfüggesztése nélkül sikerült felkészíteni a gyártósort, mely berendezéseinek csupán tized részét kellett újra cserélni a folyamat során.
Széleskörű digitalizáció
A tisztán elektromos új modell gyártása mellett a BMW müncheni üzeme a digitalizáció terén is fejlődik. Jelenleg zajlik az egység és berendezéseinek részletekbe menő 3D-s szkennelése. Az így nyert adatokat aztán felhőben tárolják el, amivel bárhonnan elérhetővé válnak.
A BMW Csoportnak már több gyártóegységét beszkennelték, köztük a regensburgit és az amerikai Spartanburgban találhatót is. 2022 végére a vállalatcsoport miden nagy üzeméről készítenek egy 3D-s digitális másolatot.
Más digitális technológiákat közvetlenül a termelésben használnak. Ilyen a rádiófrekvenciás azonosítás (RFID) is, amit Münchenben az ülésgyártásban és a járművek összeszerelésében alkalmaznak. A hatékonyságnövelő megoldással kiváltható a komponensek manuális szkennelése, azok beazonosítása ugyanis automatikusan megtörténik a gyártósor melletti jelvevőknek köszönhetően. A beépítéshez szükséges információt tartalmazó jeleket úgynevezett okos cédulák küldik, melyeket az alkatrészekre a BMW munkatársai vagy a beszállítók helyezik fel.
Nem csak digitalizálódik, de zöldül is a gyár
A BMW Csoport termelésében az egy autóra vetített erőforrás-felhasználás 2006 és 2020 között több mint felével csökkent, míg a szén-dioxid-emisszió 78 százalékkal.
Más egységekhez hasonlóan a münchenit is folyamatosan fejlesztik környezetvédelmet szolgáló megoldásokkal. Tavasz óta például fordított ozmózissal tisztítják a katódos merítőkádas felületkezeléshez használt vizet, újra felhasználhatóvá téve azt a műveletben. A megoldás várhatóan évi több mint hatmillió literrel csökkenti majd az üzem vízigényét.
Az i4 gyártásának megindulásával egy időben a BMW továbbá célul jelölte, hogy néhány éven belül nullára szorítsa a müncheni üzem lokális, alkatrész- és autószállításokból eredő károsanyag-kibocsátást. Ezt a kész járművek vonaton elszállításával, illetve akkumulátoros elektromos teherautókkal kívánják elérni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!