Gyártók Megfizethető e-autóként születik újjá a Dacia Sandero

Megfizethető e-autóként születik újjá a Dacia Sandero

autopro.hu/S.A. | 2023.07.13 07:17

Megfizethető e-autóként születik újjá a Dacia Sandero

Fotó: Dacia

A Dacia Sandero negyedik generációja egy emelt hasmagasságú tisztán elektromos autó lesz – azonban továbbra is hű marad megfizethető árazásához, mely Európa egyik legnépszerűbb autójává tette.

A cég vezérigazgatója, Denis Le Vot elárulta, hogy az új Sandero „2027-ben vagy 2028-ban fog érkezni”, „2034-ig vagy 2035-ig fog élni” és a márka alacsony költségű, zéró kibocsátású termékcsaládjához vezető út zászlóvivőjeként fog szolgálni.

Amint az új Duster piacra kerül 2024-ben, az összes Dacia (kivéve a Spring) a Renault Csoport CMF-B platformján fog alapulni, az elektromos járművek pedig követve ezt a példát áttérnek az előbbihez szorosan kapcsolódó CMF-BEV tisztán elektromos padlólemezre. Ez azt jelenti, hogy az elektromos Sandero gyakorlatilag a Dacia Renault 5-nek megfelelő modellje lesz, bár sokkal inkább a hasznosságra helyezve a hangsúlyt. A Dacia vezetői továbbá utaltak rá, hogy az új modell a népszerű Sandero Stepway formulájából merít majd, átvéve a terepen közlekedést lehetővé tevő megoldásokat.

Nincs szükség ámulatba ejtő számokra

Le Vot elmagyarázta, ahhoz, hogy a Sandero továbbra is a szegmens egyik legolcsóbb autója maradhasson, nem szabad a figyelemfelkeltő teljesítményadatokra fókuszálni. „Rövidebb hatótávot és hosszabb töltési időt fogunk kínálni”, mint a B-szegmens elektromos riválisai, mondta, mivel „alacsonyabb árat szeretnénk a vásárlónak.”

Rámutatott a mainstream elektromos autók egyre növekvő belépő árára – „35, 40, 45 ezer euró” – mely gátolja a széleskörű elterjedést, és nyilvánvalóvá tette a Dacia elkötelezettségét egy elérhetőbb alternatíva biztosítása mellett.

A súly minimalizálása kulcsfontosságú lesz az árak alacsonyan tartásához és arra is ösztönözheti a Daciát, hogy a Sandero platformtestvéreinek szántnál kisebb akkumulátorral szereljék fel az autót. Le Vot elmondta: a Daciának nem célja az „500-600 kilométeres hatótáv és a 20 perces töltési idő.”

Hozzátette, hogy a cég az akkumulátor kémiájának lehető legolcsóbbá tételén is folyamatosan dolgozik. „Lehet, hogy nátriumalapú lesz” - mondta. „Néhányan úgy gondolják, a nátrium akkumulátorok nem a legjobbak, mivel nem tárolnak annyi energiát és nehezek. Viszont olcsók.”

Azonban továbbra is van kilátás egy belső égésű negyedik generációs Sanderóra, ugyanis ilyen autókat 2035-ig lehet értékesíteni az EU-ban, viszont ez kétség nélkül a Joggerben nemrég bemutatott hibrid technológiával fog készülni.

Alapfelszereltség lesz az offroad-képesség

David Durand formatervező főnök támpontokat adott azzal kapcsolatban, hogy az új Sandero hogyan illeszkedik majd be az új megjelenésű kínálatba és hogyan fog lényegesen különbözni a jelenlegi autótól, de azt állította, hogy továbbra is felismerhetően hatchback marad majd, mivel a Daciának nem célja egy csak SUV-kből álló kínálat.

„Inkább arról van szó, hogy olyan autója legyen (az ügyfélnek), melyet nem fél használni bármilyen körülmények között; nem félti egy rossz úton; van elég hasmagassága ahhoz, hogy ne kelljen azt mondania ’Összefogom törni az autóm alját - nem tudok odamenni’ vagy ’az ágak összekarcolják az ajtókat – nem megyek oda’.” – mondta el az Autocarnak nyilatkozva.

Ezek alapján az következő Sandero hasmagassága nagyobb lesz, mint a jelenlegié, és nyíltabban fogja képviselni a Dacia új, aktív szemléletét.

Az értékesítési és marketing főnök Xavier Martinet elmondása szerint a Dacia a jövőbeli modelljeinél is erre a praktikus, kültérre összpontosító pozicionálásra fog építeni: „Milyen vásárlói ígéretet kapunk az autóval? A Dusternél ez a 4x4-es képesség, de említhetném a Sandero Stepway-t is, mely nagyobb hasmagasságot és normál utakon kívüli haladást tesz lehetővé. Ez olyasvalami, amit a vásárlók nagyra értékelnek.”

A műanyag borítású, magasabb hasmagasságú Stepway változat iránti magas kereslet azt jelentheti, hogy a következő autó ezeket a tulajdonságokat már alapfelszereltségként megkapja.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink