Gyártók Már négy helyen készülnek a Volkswagen MEB platformos modelljei

Már négy helyen készülnek a Volkswagen MEB platformos modelljei

autopro.hu/V.M. | 2021.02.04 04:21

Már négy helyen készülnek a Volkswagen MEB platformos modelljei

Fotó: Volkswagen Newsroom

Január végén a Volkswagen drezdai egységében is elkezdődött az akkumulátoros elektromos ID.3 gyártása, amivel a márka világszerte már négy üzemében gyárt a MEB padlólemezre, vagyis a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióra épülő modelleket.

Hirdetés

A VW Csoport első MEB padlólemezre épülő modelljének, az ID.3-nak a gyártása először a zwickaui egységében kezdődött el még 2019 novemberében. A drezdai a konszern második olyan üzeme, ahol a kompakt tisztán elektromos autóit készítik. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, Drezdában az ID.3 elődjének tekinthető e-Golf gyártása tavaly decemberben fejeződött be, amit követően sor került az új modell gyártását megelőző átalakítások második ütemére. Az ID.3-ból naponta 35 darab fog legurulni a gyártósorról.

A drezdai a VW márka negyedik olyan üzeme, ahol MEB platformra tervezett autókat készítenek. A padlólemezen alapuló modellek gyártását elsőként megkezdő zwickaui létesítményben tavaly óta kizárólag tisztán elektromos járműveket szerelnek össze. A termelés üteme fokozatosan nő, jelenleg összesen napi nyolcszáz ID.3-at és ID.4 elektromos SUV-t készítenek az üzem munkatársai. Idén az Audi és a Cupra villanyhajtású típusaival bővül az egységben készülő modellek köre, és maximális kapacitás-kihasználtság mellett az üzemben naponta 1500, éves szinten 330 ezer járművet fognak gyártani.

Helyi gyártás a helyi igényeknek megfelelően

A németországi Zwickau után 2020 végén a VW Kínában található, antingi és foshani termelőegységeiben is kezdetét vette a MEB modellek gyártása. Előbbiben az ID.4 X, míg utóbbiban az ID.4 Crozz, az elektromos crossover kínai piacra szánt változatai készülnek.

A kínai a személyautók és a plug-in hibrid, valamint tisztán elektromos autók legnagyobb piaca, ezért különösen kifizetődő lehet az elektromos modellek ázsiai országban gyártása.

Az antingi a VW első olyan üzeme, amit eleve csak teljesen elektromos modellek gyártására építettek. Foshanban belső égésű motoros és MEB padlólemezre épülő teljesen elektromos autók is készülni fognak. Mindkettő üzem évi 300 ezer autónyi éves termelőkapacitással rendelkezik.

Évi egymilliós összevont kapacitás

A kettő német és a kettő kínai üzem együttes termelőkapacitása évi 900 ezer autó. Ezek mellett tavaly novemberben a Škoda Mladá Boleslav-i egységében is elindult egy MEB modell, az Enyaq iV gyártása, amivel konszern szinten már öt helyen készülnek az elektromos autókhoz tervezett platformon alapuló modellek. A jövőben naponta 350 darabot fognak összeszerelni a cseh márka első, eleve akkumulátoros elektromos hajtásúként tervezett modelljéből.

Jelenleg mind az öt lokáción felfutóban van az elektromos modellek gyártása, a jövőben pedig évi egymilliót készíthetnek azokból. Továbbá már folyamatban van az emdeni, a hannoveri és az amerikai Chattanooga városában található üzemek átalakítása, hogy 2022-ben mindegyikben megkezdhessék a MEB-re épülő járművek gyártását.

Kiemelt Partnereink