Gyártók Környezetbarát üzemekben készítik a kínai ID.4-eket

Környezetbarát üzemekben készítik a kínai ID.4-eket

autopro.hu/V.M. | 2020.12.04 04:20

Környezetbarát üzemekben készítik a kínai ID.4-eket

Fotó: Volkswagen Newsroom

Mintegy három héttel ezelőtt környezetbarát módon kezdődött meg a Volkswagen ID. modellcsaládjának első kettő kínai piacra szánt tagjának gyártása. A 2021-ben kereskedésekbe kerülő, MEB platformon alapuló ID.4 Crozz és az ID.4 X fontos szerepet töltenek be a Volkswagen kínai kínálatának elektrifikálásában.

Hirdetés

Az ID.4 Crozz a VW és a FAW Foshanban található közös üzemében, míg az ID.4 X a VW és a SAIC kooperációjában készül Sanghaj mellett, egy antingi gyárban. A kettő egység összevont éves termelőkapacitása 600 ezer jármű.

A Volkswagen Csoport célja, hogy 2025-re a Kínában kapható modelljeinek 35 százaléka legyen tisztán elektromos. 2023-ra a VW nyolc ID. modellt fog kínálni Kínában.

Egész Kínában nincs hozzáfogható

Az antingi a német konszern első olyan gyára, amit eleve kizárólag tisztán elektromos járművek termelésére építettek. A MEB-en, vagyis a modulrendszerű elektromos hajtáskoncepción alapuló modelleket gyártó létesítmény a korábbi gyáraknál 5 százalékkal alacsonyabb összegű infrastrukturális beruházással épült, hála a sztenderdizálásból eredő megtakarításoknak. Mindez a korábbiaknál sokkal nagyobb költségvonzatú specifikus igények ellenére.

A foshani termelőegységet egy átalakítás során képessé tették az MQB platformon alapuló belső égésű motoros, illetve a MEB platformon alapuló teljesen elektromos típusok egy soron gyártására. A hegesztőrészleg 1200 robotjával és a majdnem teljesen automatizált fényezőrészleggel a foshani a VW egyik legtermelékenyebb kínai gyára.

Az antingi üzem építése és a foshani átalakítása 2018-ban kezdődött. a Két projekt kevesebb, mint két év leforgása alatt eljutott odáig, hogy elkezdődhetett a sorozatgyártás.

Élen a környezetvédelemben

Az antingi üzemben 28 energia-megtakarítást és környezetvédelmet szolgáló fejlesztést végeztek. Ezek között szerepel napelemek és fejlettebb hőcserélő rendszerek telepítése, intelligens világításvezérlés és hulladékmenedzsment, valamint az esővíz újrahasznosítása is. Ennek eredményeként az energia- és vízhasználat, a szén-dioxid-kibocsátás, illetve a hulladék mennyisége 20 százalékkal kevesebb, mint más, hasonló méretű autógyárakban.

Foshanban minden autót megújuló energiaforrásokat használva, vagyis karbonsemlegesen fognak gyártani. 200 ezer négyzetméteren telepítettek napelemeket, amik 8,2 megawatt névleges kapacitással évente 9 ezer megawattóra elektromos energiával fogják ellátni az üzemet. Továbbá a termelés során felhasznált víz 44 százalékát újrahasznosítják. 2018 óta az üzemet kilenc kínai díjban részesítették zöld és energiatakarékos gyártási megoldásaiért.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink