Gyártók Végéhez ért a Volkswagen e-Golf pályafutása

Végéhez ért a Volkswagen e-Golf pályafutása

autopro.hu/V.M. | 2020.12.24 08:22

Végéhez ért a Volkswagen e-Golf pályafutása

Fotó: Volkswagen Newsroom

December 23-án az utolsó Volkswagen e-Golf is legördült a drezdai üzem gyártósoráról. Az egység dolgozói azonban nem fognak munka nélkül maradni, ugyanis 2021 elejétől egy háromhetes átalakítás fogja kezdetét venni, hogy január végével elindulhasson az ID.3 gyártása.

Hirdetés

A zwickaui után, ahol 2019 novemberében indult az ID.3 sorozatgyártása, a drezdai lesz a VW márka második olyan európai létesítménye, ahol az elektromos modellekhez tervezett modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) padlólemezre épülő autókat fognak készíteni.

Két ütemben valósul meg az átalakítás

2021 elején folytatódni fog a drezdai üzem gyártócsarnokának MEB platformra felkészítése. Az átalakítások első szakaszára már idén nyáron sor került. Akkor többek között a karosszéria és a futómű „házasítására” szolgáló munkaállomást adaptálták.

A télen egyebek mellett el fogják helyezni a panorámatetők rögzítésére szolgáló rendszert, valamint a műszerfalak és az ülések autóba emelésére való szerszámokat.

Jól szerepelt Európában

Az e-Golf 2014-ben jelent meg a VW kínálatában, és 2020 nyaráig Wolfsburgban is készítették. Drezdában 2017-ben indult meg a gyártása, hogy kielégíthessék a növekvő keresletet. A kettő üzemben összesen 145.561 darab e-Golfot gyártottak le több mint hét év leforgása alatt.

Eladási számokat tekintve az e-Golf Európa egyik legnépszerűbb elektromos autója. Az akkumulátoros elektromos típus különösen Norvégiában, illetve Németországban aratott sikert.

Az e-Golf gyártásának kezdete egyúttal a drezdai üzem újrapozícionálásának kezdete is volt. A VW „Jövő Mobilitási Központtá” akarta tenni a telephelyet, aminek megfelelően fontos szerepet kapott a „Jövő Mobilitási Inkubátor” nevet viselő, start upoknak indított programban, továbbá itt hozták létre a „Jövő Mobilitási Kampusz” képzési központot, valamint egy Ipar 4.0-lás gyártástechnológiák tesztelésére szolgáló tesztterületet is.

Az utód is jól fogy

Az ID.3 az első MEB platformra épülő modell. Az európai kiszállítások szeptemberi kezdete óta több mint 28 ezer darabot adtak át a VW vásárlóinak. A típus alapváltozata kevesebb, mint harmincezer euróba fog kerülni az állami támogatások nélkül számolva, és 2021 elejétől válik rendelhetővé.

A következő években a VW több európai üzemében is el fogja indítani a teljesen elektromos járművek gyártását. Emdenben és Hannoverben 2022-ben, Wolfsburgban pedig valamikor közép távon veszi kezdetét a villanyhajtású modellek készítése.

Kiemelt Partnereink