Gyártók Már 2025-ben repülhetnek a Hyundai légitaxijai

Már 2025-ben repülhetnek a Hyundai légitaxijai

autopro.hu/V.M. | 2021.06.16 04:19

Már 2025-ben repülhetnek a Hyundai légitaxijai

Fotó: Hyundai Media Newsroom

A Hyundai közölte, hogy már akár 2025-ben beindíthatja kereskedelmi jellegű személyszállító szolgáltatását saját fejlesztésű légi járműveivel. A városi légi mobilitásban szintén érdekelt General Motors ugyanakkor csak később látja leküzdhetőnek a technológiai és regulációs akadályokat.

Hirdetés

A kettő autógyártó városi légi mobilitási elképzeléseiről nemrég a Reuters autóipar jövőjét körül járó konferenciáján beszélt azok egy-egy vezetője.

Az öt-hat fő szállítására képes elektromos légitaxikat fejlesztő Hyundai részéről Jose Munoz, a vállalat globális operatív vezetője volt jelen, aki elárulta, hogy előbbre járnak a még korábban nyilvánosságra hozott légi mobilitási ütemtervnél. Korábban Munoz azt nyilatkozta, hogy a Hyundai légitaxijai 2028-tól vagy esetleg korábbtól lesznek elérhetőek a nagy amerikai repülőtereken, most azonban úgy fogalmazott, hogy az új szolgáltatás nyújtását már akár 2025 előtt megkezdhetik.

„Egy jelentős növekedési lehetőségként tekintünk erre a piacra” – mondta Munoz, hozzátéve, hogy „nagyon biztos” a technológia sikeres fejlődésében.

Munoz azt is megosztotta, hogy a Hyundai nem tervezi légi járművei értékesítését, ahelyett azokat használva szolgáltatásokat fog nyújtani.

A GM szerint még sokat kell várni

A városi légi járművek fejlesztésében jelenlévő egyik másik vállalat a GM, aminek globális innovációs csapatának alelnöke, Pamela Fletcher szólalt fel a Reuters rendezvényén. Ő Munoznál csak később, nagy eséllyel 2030-ban látja lehetségesnek az első kereskedelmi szolgáltatások beindítását.

A késői dátumot úgy indokolta, hogy: „Ez még egy nagyon fiatal terület. Még nagyon sok tennivaló van a szabályozási oldalon, ahogy a technológiai oldalon is.”

A GM 2020-ban jelentette be, hogy légitaxik fejlesztését vizsgálja, idén januárban pedig egy videóval leplezte le egy egyelőre csak digitálisan létező repülő Cadillac koncepcióját. Az együléses autonóm járművet négy rotor emeli a levegőbe, melyek egy akkumulátorból nyerik energiájukat.

Van miért a még nem létező piacba fektetni

A városi légi járművek piacára egy sor vállalat készül betörni. A területen már fejlesztést folytatnak startupok, repülőgyártók, illetve a Hyundai-on és a GM-en kívül más autógyártók is, mint a Toyota, a Daimler és a kínai Geely.

A Morgan Stanley előrejelzése szerint a városi légi mobilitás 2040-ra ezer, míg 2050-re már 9 ezer milliárd dolláros piaccá nőheti ki magát. Ezeket a számokat tekintve nem véletlen, hogy a terület egyre több befektetést vonz.

A Hyundai például 2019-ben azt ígérte, hogy 2025-ig 1,5 milliárd dollárt fektet városi légi mobilitásba, ma pedig már egy külön légijármű-fejlesztésnek szentelt üzletegységgel is rendelkezik.

Kiemelt Partnereink