Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már 2025-ben repülhetnek a Hyundai légitaxijai
A Hyundai közölte, hogy már akár 2025-ben beindíthatja kereskedelmi jellegű személyszállító szolgáltatását saját fejlesztésű légi járműveivel. A városi légi mobilitásban szintén érdekelt General Motors ugyanakkor csak később látja leküzdhetőnek a technológiai és regulációs akadályokat.
A kettő autógyártó városi légi mobilitási elképzeléseiről nemrég a Reuters autóipar jövőjét körül járó konferenciáján beszélt azok egy-egy vezetője.
Az öt-hat fő szállítására képes elektromos légitaxikat fejlesztő Hyundai részéről Jose Munoz, a vállalat globális operatív vezetője volt jelen, aki elárulta, hogy előbbre járnak a még korábban nyilvánosságra hozott légi mobilitási ütemtervnél. Korábban Munoz azt nyilatkozta, hogy a Hyundai légitaxijai 2028-tól vagy esetleg korábbtól lesznek elérhetőek a nagy amerikai repülőtereken, most azonban úgy fogalmazott, hogy az új szolgáltatás nyújtását már akár 2025 előtt megkezdhetik.
„Egy jelentős növekedési lehetőségként tekintünk erre a piacra” – mondta Munoz, hozzátéve, hogy „nagyon biztos” a technológia sikeres fejlődésében.
Munoz azt is megosztotta, hogy a Hyundai nem tervezi légi járművei értékesítését, ahelyett azokat használva szolgáltatásokat fog nyújtani.
A GM szerint még sokat kell várni
A városi légi járművek fejlesztésében jelenlévő egyik másik vállalat a GM, aminek globális innovációs csapatának alelnöke, Pamela Fletcher szólalt fel a Reuters rendezvényén. Ő Munoznál csak később, nagy eséllyel 2030-ban látja lehetségesnek az első kereskedelmi szolgáltatások beindítását.
A késői dátumot úgy indokolta, hogy: „Ez még egy nagyon fiatal terület. Még nagyon sok tennivaló van a szabályozási oldalon, ahogy a technológiai oldalon is.”
A GM 2020-ban jelentette be, hogy légitaxik fejlesztését vizsgálja, idén januárban pedig egy videóval leplezte le egy egyelőre csak digitálisan létező repülő Cadillac koncepcióját. Az együléses autonóm járművet négy rotor emeli a levegőbe, melyek egy akkumulátorból nyerik energiájukat.
Van miért a még nem létező piacba fektetni
A városi légi járművek piacára egy sor vállalat készül betörni. A területen már fejlesztést folytatnak startupok, repülőgyártók, illetve a Hyundai-on és a GM-en kívül más autógyártók is, mint a Toyota, a Daimler és a kínai Geely.
A Morgan Stanley előrejelzése szerint a városi légi mobilitás 2040-ra ezer, míg 2050-re már 9 ezer milliárd dolláros piaccá nőheti ki magát. Ezeket a számokat tekintve nem véletlen, hogy a terület egyre több befektetést vonz.
A Hyundai például 2019-ben azt ígérte, hogy 2025-ig 1,5 milliárd dollárt fektet városi légi mobilitásba, ma pedig már egy külön légijármű-fejlesztésnek szentelt üzletegységgel is rendelkezik.