Gyártók Luxus XXL-méretben: bemutatták a Mercedes V-osztályt

Luxus XXL-méretben: bemutatták a Mercedes V-osztályt

autopro.hu | 2014.02.01 09:41

Luxus XXL-méretben: bemutatták a Mercedes V-osztályt

A Mercedes szerint az új V-osztály a legkülönfélébb ügyféligényeknek is képes megfelelni: családok számára épp annyira vonzó lehet, mint azoknak embereknek, akiknek szabadidős- és sporttevékenységükhöz variálható, tágas utastérre van szükségük.

– Az új V-osztállyal egy akár nyolc személy szállítására alkalmas limuzinnal bővítjük ki portfóliónkat – mondja Dieter Zetsche, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke, és a Mercedes-Benz Cars üzletág vezetője. – Egy nagyterű esetében a magas szintű funkcionalitás elengedhetetlen. A komfort és a stílus pedig a hab a tortán.

– Az új V-osztály megmutatja, hogy az elegáns és dinamikus megjelenés XXL-méretben is lehetséges – teszi hozzá Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans vezetője. – Olyan ügyfeleket célzunk meg, akiknek nagy helykínálatra van szükségük, ám eddig soha nem akartak nagyterűeket vezetni, ugyanis ebből a szegmensből mindeddig hiányzott a stílus, a jóérzésfaktor, valamint a menetkényelem.

Alapesetben a nagyterű négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Opcionálisan a középső sor különálló ülései közé egy összecsukható asztal is beszerelhető.

Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával. A háromszemélyes üléspad külső, jobboldali ülése előrebillenthető, vagy akár külön-külön kiszerelhető. Továbbá a teljes üléssor is előrehajtható, hogy a nagyméretű rakományok számára elegendő hely maradhasson. Aki pedig aludni szeretne, a két hátsó üléssort opcionálisan kényelmes ággyá alakíthatja. Az ágy alatt tároló ládák találhatóak, így az alsó szint is kihasználható. A rakodási lehetőség a többi üléspad esetében is adott, továbbá mind az üléspadok, mind pedig a különálló ülések az összes helynél integrált hárompontos biztonsági övvel vannak felszerelve.

A hátsó sor ülései egymással szemben is elhelyezhetőek. Mindezeken felül az összes ülés kivehető, aminek köszönhetően bármikor kialakítható a szükség szerinti rakodási felület.

A piaci bevezetéskor az új V-osztály kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal áll rajthoz. Három teljesítményszint érhető el: a V 200 CDI 136 lóerőt (100 kW) teljesít 330 Newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő (120 kW) és 380 Nm leadására képes – ez mindkét esetben plusz 20 Nm-t jelent az elődmodellhez képest – mégpedig kereken két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett. A sajtóanyag szerint 5,7 l/100 km-es átlagfogyasztásával és 149 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával a V 220 CDI a fogyasztás kiemelkedőt nyújt a kategóriában.

A V 250 BlueTEC motor 190 lóerős (140 kW) teljesítményével és erőteljes, 440 Newtonméteres maximális forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3 literes V6-os turbódízel erőforrás. A BlueTEC rendszernek köszönhetően a csúcsverzió a kategória első modelljeként teljesíti az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat.

Mercedes V-osztály
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez!

A 2014. május végén esedékes piaci startkor első ízben az új V-osztály hosszú verziója lesz elérhető, 5140 milliméteres hosszal, 3,2 méteres tengelytávolsággal és nagyobb hátsó túlnyúlással. A kompakt és az extra hosszú változat később érkezik. Mint minden új Mercedes-Benz személygépjármű modellsorozat, a V-osztály is egy korlátozott Edition 1 szériával áll rajthoz.

Kiemelt Partnereink