Gyártók Lehull a lepel az Audi Grandsphere-ről

Lehull a lepel az Audi Grandsphere-ről

autopro.hu/P.B. | 2021.09.07 10:22

Lehull a lepel az Audi Grandsphere-ről

Fotó: Audi Mediacenter

Az Audi Grandsphere névre hallgató luxuslimuzin egy nagyobb tanulmány-sorozat része – elsőként a Skysphere mutatkozott be augusztusban, később pedig lesz még egy Urbansphere nevű városi autó is. Egyik terv esetében sem esett még szó szériaváltozatról.

Az OEM közleménye szerint a Grandsphere szemlélteti az Audi azon törekvését, hogy a brand lépést tartson a járműipar legújabb fejlesztéseivel, valamint a mobilitási szolgáltatások átalakulásával. Az 5,35 méter hosszú luxuslimuzin tisztán elektromos hajtást kapott, és részben autonóm vezetésre is képes – az Audi szerint egy közúti magánrepülő szintjét hozza majd az autó.

A Grandsphere tanulmányautó az Audi PPE nevű, prémium platformjára épül. Egy meglévő platform használata egy koncepció esetében szokatlan megoldásnak tűnik, de ebben az esetben van értelme – a PPE mindent kínál, amit a tervezők megkívántak a Grandsphere Concept meghajtásának szempontjából – ezzel ráadásul a sorozatgyártás sem tűnik messzinek, bár pontos dátumról nem esett szó.

Az autó a Porsche Taycanhoz és az e-tron GT-hez hasonlóan 270 kilowattos töltési kapacitással rendelkezik és 800 Voltos rendszerrel bír. Villámtöltéssel a tervek szerint 25 perc alatt ötről 80 százalékosra lehet feltölteni az akkukat. A 120 kilowattórás akkupakkot a kerekek között helyezték el – erre bőven van hely, ugyanis a Grandsphere tengelytávja eléri a három métert.

Brutális teljesítmény

A fentiek alapján vélhetően mindenki komoly teljesítményt vár a tanulmányautótól, és ezzel nem is lő mellé – tengelyenként egy-egy villanymotor hajtja majd az autót, ezek önálló teljesítménye még nem ismert, de a rendszer összesen 530 kilowatt, azaz 720 lóerő teljesítménnyel bír majd, és akár 960 Newtonméter nyomaték leadására lesz képes.

Fotó: Audi Mediacenter

A Grandsphere egy összkerékhajtású modell, melynél szoftver segítségével lesz a lehető legoptimálisabb az egy kerékre jutó teljesítmény. Az autó tervezésekor a kényelmet tartották szem előtt, ide illeszkedik a 700 kilométeres hatótávolság is, de a 200 kilométer/órás végsebesség is bőven elegendőnek tűnik a mai viszonyok között.

A kényelem új szintje

A zaj- és vibrációmentes hajtás csak a kezdet, ahogyan a nagy hatótávolság sem az egyetlen eleme a kényelmi megoldásoknak. Az autó négyes szintű önvezetésre lesz képes, és a kormány, valamint a pedálok egy gombnyomásra eltüntethetőek az utastérből – ebben az esetben az Audi szerint egy munkára vagy pihenésre alkalmas, szabad térré változik át az autó belseje. A tervezők olyan kényelmes utazást biztosítanának az autóval, mint amit egy repülőgép első osztálya képes nyújtani.

A négyes szintű önvezetés nemcsak ennek a koncepciónak lesz a része, hanem várhatóan sorozatgyártásra is szánja az Audi más modellekben – ahogyan az A8-assal már a hármas szintet is elérte a gyártó. Ugyanakkor ezeket a funkciókat egyelőre nem használhatják élesben a jogi szabályozások miatt.

Kiemelt Partnereink