Gyártók Közösen fejleszt összkerekes hibrid sportautót a Toyota és a BMW?

Közösen fejleszt összkerekes hibrid sportautót a Toyota és a BMW?

Panker Gergő | 2014.04.07 14:35

Közösen fejleszt összkerekes hibrid sportautót a Toyota és a BMW?

Egy nemrég megjelent híresztelés szerint a Toyota és a BMW közös sportautó fejlesztésébe kezd. A pletykák szerint a projekt a nemrég bemutatott FT-1 Conceptet venné a következő generációs BMW Z4, illetve a rég várt Toyota Supra-utód alapjául.

Hirdetés

A híresztelés szerint az újdonság egy frontmotoros, összkerékhajtású plug-in hibrid kialakítást kapna. Az Autoblog szerint ez némileg ellentmond egy korábbi hírnek, mely szerint a BMW és a Toyota egy hibrid szupersportautó fejlesztését tervezi.

A pletyka szerint a Toyota FT-1 Concept lehet a Toyota és a BMW közös projektjének kiindulópontja

Az Autocar szerint a projekthez a Toyota felhasználná a TS030, a vállalat legújabb Le Mans versenyautójának fejlesztése során szerzett tapasztalatait. Ezt támasztja alá az is, hogy a 2013-as Frankfurti Autószalonon bemutatták a Toyota Yaris Hybrid R-t.

A kisautó fő erőforrása egy 300 lóerős 1,6 literes benzinmotor, míg az összkerékhajtásról két, egyenként 60 lóerős elektromos motor gondoskodik (egy további motor pedig az első kerekeknek biztosít teljesítménytöbbletet). Az összesen 414 lóerős hajtáslánc továbbá szuperkondenzátorokat használ a hagyományos lítium-ion akkumulátorok helyett.

Az Autocar szerint a Toyota sorozatgyártott sportautói a Yaris Hybrid R hajtásláncát használják majd, ám néhány szempontból változtatnak rajta. Az 1,6-os Toyota-erőforrás helyett a BMW 2 literes benzinmotorját használják majd, amelyeket a Toyota által tervezett és a BMW által legyártott elektromos motorokkal párosítanának.

A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Toyota Yaris Hybrid R

Míg a hajtásért a Toyota felelne, az autó felépítményét és karosszériáját a BMW biztosítaná. Az Autocar szerint a minél kisebb tömegű felépítmény kialakításában fontos szerepet játszik majd a karbonszálas műanyag, illetve a nagy szilárdságú acél.

Az Autoblog szerint a hírek kissé ellentmondásosak, főként a BMW i8 létezése miatt. Az i8 már most rendelkezik egy 362 lóerős és 570 Nm nyomatékú plug-in hibrid hajtáslánccal, valamint a karosszéria is karbonszálas műanyagból és alumíniumból készül. Továbbá a fent említett szupersportautó is az i8-cal egy árkategóriában szerepelne. Az Autoblog szerint a fenti specifikációknak megfelelő autót lehetetlen volna a jelenlegi Z4 árkategóriájában tartani. Emellett egy összkerékmeghajtású Z4 ellene menne a típus eredeti koncepciójának, amely egy hátul elhelyezett súlypontú hátsókerékmeghajtású old-school sportkocsi.

Kiemelt Partnereink