Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország lendíti előre a Fordot
2024.05.01 12:22Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Környezetbarát kézi sebességváltót fejleszt a VW
Zöldebb, még hatékonyabb sebességváltót fejleszt a Volkswagen, ami csökkenti a jármű szén-dioxid kibocsátását.
Az MQ281 váltó az új Passat modellbe kerül, mely idén szeptemberben debütál. Az alkatrészt később szinte minden járműosztály megkapja a Volkswagen csoporton belül.
A motor és a jármű kombinációjától függően, a váltó akár kilométerenként öt gramm szén-dioxid megtakarítására képes Helmut Göbbels, a VW kézi sebességváltók és összkerék-hajtás fejlesztéséért felelős vezetője szerint.
A Volkswagen 23 milliárd eurós technológiai offenzívát tervez
A vállalat 23 milliárd eurós (7 482 milliárd forintos) offenzívája magába foglalja, hogy nagyobb fokozatba kapcsolva, kisebb motor fordulatszámmal tudjanak az autózók üzemanyagot megtakarítani. – A váltó csak egy része a járműfejlesztésnek, mely során az üzemanyag fogyasztást akarjuk csökkenteni – mondta Göbbels.
Az új váltó fejlesztéséhez a Volkswagen mérnökei számítógépes modellezést alkalmaztak, többek között így szimulálták a váltóolaj áramlását, hogy ezzel biztosítsák az optimális kenést minden szükséges alkatrész számára, minden működési körülmény esetén.
Kisebb fordulatszám
– Ezzel a technológiával szimulálták az átviteli tevékenységet, és a kenőanyag áramlását is – tette hozzá. – A szimuláció főként a kisebb fordulatszámra koncentrált, mely nagy követelményeket támaszt a váltóolaj áramlása előtt is.
Azzal, hogy minden szükséges váltóalkatrész és csapágy olajozottságát növelték, a vállalat képes volt másfél literrel csökkenteni a váltó élettartama során elhasznált olaj mennyiségét. A súrlódás további csökkentéséhez a váltóban továbbá egy olyan csapágyat is alkalmaztak, mely speciális bevonatának köszönhetően minimalizálja a súrlódást – írta meg a The Engineer magazin.
Kevesebb alapanyag
Végeselem analízissel a munkacsoport optimalizálta az alapanyagok felhasználását a váltó burkolatában, mely így lehetővé tette a maximális merevséget, kevesebb alapanyag használata mellett. A munkacsoport továbbá egy úgynevezett virtuális „akusztikus ujjlenyomat” (acoustic fingerprint) fejlesztési folyamatot is alkalmazott.
– A folyamattal a váltó kapcsolási pontjainak hangterjedését szimuláltuk – magyarázta Göbbels. Az új borítás segít a vezetési élmény növelésében, az által, hogy csökkenti a zajszintet és a rázkódást. A váltót házon belül készítik, a barcelonai és az Argentínában található córdobai Volkswagen üzemekben gyártják.
Nyitókép: Volkswagen