Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Komoly autógyártók hagyják ki a Párizsi Autószalont
A hagyományos, újdonságokat felvonultató rendezvények már rozsdásodó módjának számítanának a fogyasztók megszólításának?
Ford, Volvo, Mazda, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Aston Martin – ezek a márkák nem lesznek ott a hamarosan startoló Párizsi Autószalonon. A gyártók szinte teljesen azonos indokkal álltak elő távolmaradásuk bejelentésekor: a magas költségek miatt inkább a kisebb, számukra mégis nagyobb relevanciával bíró eseményekre fókuszálnak majd. Ez a magyarázat a VW-konszernhez tartozó márkák esetében érthető, hiszen az egy éves dízelbotrány óta a németek jóval szorosabbra húzták a nadrágszíjat.
A Ford, a Volvo és a Mazda húzásának már nehezebb ilyen egyértelmű magyarázatot találni. Az eurómilliókba kerülő kiállítási megjelenés elmaradása jó eséllyel a fogyasztói és az ezt lekövető marketingszokások átalakulásának köszönhető: az interneten különböző videomegosztó vagy közösségi oldalakon egy-egy modellbemutató élő közvetítése is óriási embertömegekhez juttatható el – jóval olcsóbban.
Hogy csak egyszeri (valóban megtakarítási célú) döntések egybeeséséről, vagy pedig a hagyományos autószalonok tényleges veszélybe kerülésének vagyunk-e tanúi, most még hiba lenne eldönteni. Mindenesetre a jövőbeli hasonló rendezvényeket hasznos lehet ilyen szempontból is figyelemmel követni.