Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bővíti európai együttműködését a Renault-Nissan
A Renault és a Nissan több részletet is megosztottak a szövetségük megújítását szolgáló, korábban csak nagy vonalakban felvázolt tervükről. Ebben szerepel a kooperáció kiterjesztése új területekre Európában, ahol a felek a járműfejlesztésben is aktívan együtt fognak működni.
A Renault-Nissan háza táján több hónapnyi tárgyalás után január végén született megállapodás a 24 éves múltra visszatekintő szövetség jövőjéről. Akkor a nyilvánosság még nem tudhatott meg részleteket a jövőbeli együttműködés pontos mikéntjéről, csupán annyi volt biztos, hogy a felek a kooperáció kiterjesztésén fognak dolgozni Latin-Amerikában, Indiában és Európában piaci, jármű és technológiai dimenziók mentén.
Ezenfelül már az is kiderült, hogy a Renault és a Nissan egyenlő, 15-15 százalékos kereszttulajdoni viszonyt alakít ki. Jelenleg a Nissan csak 15 százalékkal részesedik a Renault-ban, ellenben az 43 százalékát tulajdonolja a japán OEM-nek, ahol ezt az aránytalanságot régóta szeretnék korrigálni.
E-furgonoktól az újrahasznosításig
A most ismertetett részletek szerint az európai piacra szánt járművek esetében több ponton is együtt fognak működni a Mitsubishit is magába foglaló szövetség tagjai.
A tervekben szerepel Renault Captur és Clio modellek műszaki elemeinek felhasználása a következő generációs Mitsubishi ASX és Colt típusokhoz, melyek a szövetség közös CMF-B padlólemezére fognak épülni. Továbbá a Renault a 2026-ban piacra dobandó FlexEVan elektromos furgonját, mely a vállalat első szoftveralapú járműve lesz, meg fogja osztani a Nissannal – vagyis az a japán gyártó emblémájával is értékesítve lesz Európában.
Ezenfelül a Renault-Nissan a 2026-tól érkező C-szegmensbeli következő generációs villanyautók fejlesztését is együtt kívánja folytatni, és egy közös 800 voltos, ezáltal magas töltési kapacitást biztosító platform kifejlesztése is elképzelhető közleményük szerint.
A felek mindezen felül kiterjesztenék európai együttműködésüket. A célkitűzések között szerepel a mainál több közös márkakereskedés fenntartása, közös stratégia kidolgozása az értékesítés utáni és a finanszírozási szolgáltatásokra, valamint a közös akkumulátor-újrahasznosító partnerekkel szerződés is.
Más földrészeken is közösen fejlesztenek
Hasonlóan Európához, a Renault és a Nissan Indiában és Latin-Amerikában is együttműködne járművek terén. Indiában több SUV-t is közösen fejlesztenének, a hétüléses, helyben gyártott Renault Triber egy Nissan emblémás változatot is kapni fog, ezenfelül A-szegmensbe tartozó e-autók közös tervezése is szóba jön.
Latin-Amerikában a Renault és a Nissan ugyancsak közösen fog A-szegmensbeli villanyautókat készíteni, tervben van egy új pickup közös piacra vitele, továbbá húsz év elteltével ismét meg fog indulni a Renault modellek gyártása Mexikóban, a Nissan egyik helyi üzemében.
Vevőivé teszi partnereit a Renault
A megállapodás magában foglalja azt is, hogy a Nissan bizonyos feltételek teljesülése esetén befektet a Renault elektromos autókkal foglalkozó Ampera üzletágába. A mostani bejelentés szerint a Mitsubishi fontolóra fog venni egy hasonló lépést, ami azonban érdekesebb, hogy a kettő japán vállalat a Renault, Geely-vel közösen birtokolandó belső égésű hajtásra szakosodó Horse üzletágának vevője lehet a jövőben.
A partnerek, közlésük szerint, azt szeretnék, hogy a mostani keretszerződésre építve 2023 első negyedévének végére egy végleges, teljes részletességű megállapodás jöjjön létre.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!