Gyártók Kínai e-autók lephetik el a legendás olasz autógyárat

Kínai e-autók lephetik el a legendás olasz autógyárat

autopro.hu/P.B. | 2024.02.19 16:23

Kínai e-autók lephetik el a legendás olasz autógyárat

Fotó: MuseoTorino

Olaszország, sőt, talán egész Európa autóipara számára legendás üzemnek számít a Torinóban található Mirafiori autógyár, ahol többek között olyna ikonikus autók görültek le a gyártósorról, mint a Fiat 500, 124, 125, Uno, Panda vagy éppen Punto. Most kínai elektromos autók készülhetnek a létesítményben.

Mirafiori a Fiat legrégebbi üzeme, a gyár 1939-ben épült. 1985-ig csak Fiat modellek készültek a gyárban, később Autobianchi, Lancia és Alfa Romeo logóval ellátott autók is legördültek a gyártósorokról, a legmodernebb időkben pedig már a Maserati több modelljét is itt gyártják. Hamarosan a kínai Leapmotorral bővülhet a sor.

A kínai céggel a Stellantis évi akár 150 ezer olcsó elektromos autó gyártásáról szóló megállapodást kötött. A Stellantis tavaly vásárolt 1,6 milliárd dollár értékben részesedést az elektromos autók gyártásával foglalkozó Leapmotorban. A két csoport ezt követően közös vállalat alapítását jelentette be a kínai cég elektromos autóinak Kínán kívüli gyártására, a Stellantis 51 százalékos irányítása alatt.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a közös vállalat megalapítása alkalmából bejelentette a kínai gyártó elektromos modelljei értékesítésének megkezdését Európában „két éven belül”.

Az Automotive News Europe cikke szerint a Leapmotor modelljeinek olaszországi gyártása 2026-ban vagy 2027-ben veheti kezdetét.

Nem zárnak be olasz gyárakat

A Stellantis az olasz kormánnyal kötött megállapodás értelmében az évtized végére egymillióra tervezi növelni az Olaszországban gyártott autók számát a 2023-as 750 ezerről, egyúttal garantálta azt is, hogy nem zárnak be autógyárat az országban.

A termelési cél elérése a Stellantis közleménye szerint több tényezőtől, egyebek között az autóvásárlások állami ösztönzésétől, a töltőállomás-hálózat kiépítésétől és az energiaköltségek csökkentésétől függ.

Van baj a kereslettel

Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, február 12-től március 30-ig a Mirafiori üzem egy nyolcórás műszakban termel majd a szokásos két műszak helyett, ugyanis az ott készülő Fiat 500e és a Maserati sportkocsik iránt is a vártnál gyengébb kereslet mutatkozott.

A szakszervezet közleménye szerint az üzem 2250 alkalmazottja közül hetente 300-350 lehet érintett az átmeneti szabadságolásban, a többieket más feladatokörökben foglalkoztatják majd a Mirafiori üzemben. Az elektromos Fiat 500-as modell gyártásával 1250, a Maserati modellek gyártásával 1000 alkalmazott foglalkozik.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink