Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai e-autók lephetik el a legendás olasz autógyárat
Olaszország, sőt, talán egész Európa autóipara számára legendás üzemnek számít a Torinóban található Mirafiori autógyár, ahol többek között olyna ikonikus autók görültek le a gyártósorról, mint a Fiat 500, 124, 125, Uno, Panda vagy éppen Punto. Most kínai elektromos autók készülhetnek a létesítményben.
Mirafiori a Fiat legrégebbi üzeme, a gyár 1939-ben épült. 1985-ig csak Fiat modellek készültek a gyárban, később Autobianchi, Lancia és Alfa Romeo logóval ellátott autók is legördültek a gyártósorokról, a legmodernebb időkben pedig már a Maserati több modelljét is itt gyártják. Hamarosan a kínai Leapmotorral bővülhet a sor.
A kínai céggel a Stellantis évi akár 150 ezer olcsó elektromos autó gyártásáról szóló megállapodást kötött. A Stellantis tavaly vásárolt 1,6 milliárd dollár értékben részesedést az elektromos autók gyártásával foglalkozó Leapmotorban. A két csoport ezt követően közös vállalat alapítását jelentette be a kínai cég elektromos autóinak Kínán kívüli gyártására, a Stellantis 51 százalékos irányítása alatt.
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a közös vállalat megalapítása alkalmából bejelentette a kínai gyártó elektromos modelljei értékesítésének megkezdését Európában „két éven belül”.
Az Automotive News Europe cikke szerint a Leapmotor modelljeinek olaszországi gyártása 2026-ban vagy 2027-ben veheti kezdetét.
Nem zárnak be olasz gyárakat
A Stellantis az olasz kormánnyal kötött megállapodás értelmében az évtized végére egymillióra tervezi növelni az Olaszországban gyártott autók számát a 2023-as 750 ezerről, egyúttal garantálta azt is, hogy nem zárnak be autógyárat az országban.
A termelési cél elérése a Stellantis közleménye szerint több tényezőtől, egyebek között az autóvásárlások állami ösztönzésétől, a töltőállomás-hálózat kiépítésétől és az energiaköltségek csökkentésétől függ.
Van baj a kereslettel
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, február 12-től március 30-ig a Mirafiori üzem egy nyolcórás műszakban termel majd a szokásos két műszak helyett, ugyanis az ott készülő Fiat 500e és a Maserati sportkocsik iránt is a vártnál gyengébb kereslet mutatkozott.
A szakszervezet közleménye szerint az üzem 2250 alkalmazottja közül hetente 300-350 lehet érintett az átmeneti szabadságolásban, a többieket más feladatokörökben foglalkoztatják majd a Mirafiori üzemben. Az elektromos Fiat 500-as modell gyártásával 1250, a Maserati modellek gyártásával 1000 alkalmazott foglalkozik.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!