Gyártók Kínából szorongatják a Porschét

Kínából szorongatják a Porschét

autopro.hu/Sz.K. | 2023.10.30 04:20

Kínából szorongatják a Porschét

Fotó: Porsche Newsroom

A Porsche főtervezője elismerte, hogy a kínai elektromos autók és a Tesla arra kényszeríti a német autógyártókat, hogy kimozduljanak a komfortzónájukból és nyitottabbak legyenek.

A luxus sportautógyártó újfajta versennyel néz szembe. Miután közel húsz évig uralta az iparágat olyan ikonikus formatervekkel, mint a 911 és a Cayenne, Michael Mauer, a Porsche és a Volkswagen vezető tervezője szerint az új riválisok arra kötelezik az autógyártókat, hogy nagyobb kockázatot vállaljanak tervezéskor.

A kínai elektromos autók egyre inkább teret hódítanak Európában. A Kínában már befutott autógyártók, mint a SAIC, a BYD és a Geely gyorsan terjeszkednek, míg az olyan startupok, mint a NIO, az XPeng és mások máris új, a régióra szabott elektronikus járműveket mutatnak be.

A terjeszkedés az idei müncheni IAA mobilitási kiállításon is jól látható volt. A kínai járműgyártók 2021-hez képest megduplázták jelenlétüket, és olyan vezető cégek, mint a BYD és az MG új modelleket mutattak be.

Új modellek

A BYD hat modellt mutatott be, köztük a SEAL elektromos szedánt és a SEAL U-t, amelyeket kifejezetten az európai vásárlók számára terveztek. Az akár 570 kilométeres hatótávolságra is képes autó ára 17 millió forinttól indul.

A NIO ezen a nyáron bemutatta az ET5 Touringot is, az első elektromos kombi modelljét. Az új elektromos jármű, a Porsche Taycan és a BMW hamarosan megjelenő I5 Touringjának vetélytársa lehet.

Oliver Blume, a Porsche és a VW vezérigazgatója augusztusban elismerte: „A Porsche csak úgy maradt Porsche, hogy folyamatosan változott”. A prémium autógyártó júniusban mutatta be teljesen elektromos Mission X hiperautó-koncepcióját, amely Blume jellemzése szerint „a jövő sportautójának technológiai jelzőfénye”.

Blume szerint a Mission X „felveszi a múlt évtizedek ikonikus sportautóinak fáklyáját, mint a 959-es, a Carrera GT és az előtte lévő 918 Spyder”.

A BYD megelőzte a Volkswagent

A Porsche és a Volkswagen klasszikus formatervezéséről ismert, amelyet még a nem autórajongók is ki tudnak emelni. Azonban egy új elektromos korszakban vagyunk: az iparágat régóta uraló autógyártók piaci részesedést veszítenek az új belépőkkel, például a Teslával és a kínai gyártókkal szemben.

Mauer hangsúlyozta, hogy az új formaterveknek a szoftverek és alkalmazások révén jobban összekapcsolt járműveket kell tükrözniük. Az egyensúly megtalálása azonban kulcsfontosságú. „Úgy gondolom, hogy különösen a német autóiparban van potenciál.”

A BYD az év elején megelőzte a Volkswagent Kínában az újautó-eladások terén, azóta pedig tovább növelte a különbséget – írja az Electrek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink