Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínából szorongatják a Porschét
A Porsche főtervezője elismerte, hogy a kínai elektromos autók és a Tesla arra kényszeríti a német autógyártókat, hogy kimozduljanak a komfortzónájukból és nyitottabbak legyenek.
A luxus sportautógyártó újfajta versennyel néz szembe. Miután közel húsz évig uralta az iparágat olyan ikonikus formatervekkel, mint a 911 és a Cayenne, Michael Mauer, a Porsche és a Volkswagen vezető tervezője szerint az új riválisok arra kötelezik az autógyártókat, hogy nagyobb kockázatot vállaljanak tervezéskor.
A kínai elektromos autók egyre inkább teret hódítanak Európában. A Kínában már befutott autógyártók, mint a SAIC, a BYD és a Geely gyorsan terjeszkednek, míg az olyan startupok, mint a NIO, az XPeng és mások máris új, a régióra szabott elektronikus járműveket mutatnak be.
A terjeszkedés az idei müncheni IAA mobilitási kiállításon is jól látható volt. A kínai járműgyártók 2021-hez képest megduplázták jelenlétüket, és olyan vezető cégek, mint a BYD és az MG új modelleket mutattak be.
Új modellek
A BYD hat modellt mutatott be, köztük a SEAL elektromos szedánt és a SEAL U-t, amelyeket kifejezetten az európai vásárlók számára terveztek. Az akár 570 kilométeres hatótávolságra is képes autó ára 17 millió forinttól indul.
A NIO ezen a nyáron bemutatta az ET5 Touringot is, az első elektromos kombi modelljét. Az új elektromos jármű, a Porsche Taycan és a BMW hamarosan megjelenő I5 Touringjának vetélytársa lehet.
Oliver Blume, a Porsche és a VW vezérigazgatója augusztusban elismerte: „A Porsche csak úgy maradt Porsche, hogy folyamatosan változott”. A prémium autógyártó júniusban mutatta be teljesen elektromos Mission X hiperautó-koncepcióját, amely Blume jellemzése szerint „a jövő sportautójának technológiai jelzőfénye”.
Blume szerint a Mission X „felveszi a múlt évtizedek ikonikus sportautóinak fáklyáját, mint a 959-es, a Carrera GT és az előtte lévő 918 Spyder”.
A BYD megelőzte a Volkswagent
A Porsche és a Volkswagen klasszikus formatervezéséről ismert, amelyet még a nem autórajongók is ki tudnak emelni. Azonban egy új elektromos korszakban vagyunk: az iparágat régóta uraló autógyártók piaci részesedést veszítenek az új belépőkkel, például a Teslával és a kínai gyártókkal szemben.
Mauer hangsúlyozta, hogy az új formaterveknek a szoftverek és alkalmazások révén jobban összekapcsolt járműveket kell tükrözniük. Az egyensúly megtalálása azonban kulcsfontosságú. „Úgy gondolom, hogy különösen a német autóiparban van potenciál.”
A BYD az év elején megelőzte a Volkswagent Kínában az újautó-eladások terén, azóta pedig tovább növelte a különbséget – írja az Electrek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!