Gyártók Kevesebb eladás mellett is nyereségesek az OEM-ek

Kevesebb eladás mellett is nyereségesek az OEM-ek

autopro.hu/P.B. | 2021.12.04 12:21

Kevesebb eladás mellett is nyereségesek az OEM-ek

Fotó: Daimler Global Media Site

Egy tanulmány szerint a világ 16 legnagyobb autógyártó cége új rekordprofitot ért el a harmadik negyedévben annak ellenére, hogy ezen gyártók eladásai csökkentek. Az egyik fő ok, hogy a szűkösen rendelkezésre álló félvezetőket drága, jövedelmező modellekbe építették be.

Hirdetés

Az Ernst & Young (EY) tanulmánya szerint a világ 16 legnagyobb autógyártó cége minden korábbinál nagyobb profitot termelt az elmúlt negyedévben: miközben az OEM-ek értékesítési adatai 16 százalékkal estek vissza, a nyereségük az előző év azonos időszakához képest 11 százalékkal, 23,1 milliárdra emelkedett, és ezzel új rekordmagasságot ért el.

Az EY szerint a fő oka a fenti eredmények az, hogy a gyártók a rendelkezésre álló chipeket drága, jövedelmező modellekbe építették be. Szintén a chiphiánnyal függ össze, hogy az autóvásárlók már nem találkozhatnak kedvezményekkel, hiszen a kereslet meghaladja a kínálatot.

Az ipar már nagyon régóta nem tapasztalt ilyen jó árszabályozást - mondta az EY iparági szakértője, Constantin Gall, hozzátéve, hogy ha a következő év folyamán enyhül is a félvezetők válsága, az árak valószínűleg akkor is magasan maradnak.

Nincs hurrá-hangulat a gyártóknál

A magasabb bevétel ellenére olyan sok örömre nincs oka az OEM-eknek. A chiphiányt mostanra már azok a gyártók is érzik, akik az év első felében még viszonylag jól átvészelték a helyzetet. Emellett egyes nyersanyagokból is hiány állhat fenn, valamint a koronavírus-járvány sem tűnt még el, így logisztikai fennakadások és gyárleállások bármikor előfordulhatnak.

Az EY szakértője szerint ráadásul a válság óriási terhet ró a beszállítókra, kikkel végső soron egy csónakban eveznek a gyártók is – írja az Automobilwoche.

Csökkenő eladások

Az újautó-eladások száma a harmadik negyedévben minden piacon csökkent – de különösen Kínában, ahol 31 százalékkal kevesebb autót adtak el a német gyártók. Kína piaci részesedése ezen gyártók eladásaiból 2015 óta először csökkent: 39,4-ről 38,2 százalékra.

Az anyaghiányra már csak korlátozottan tudtak reagálni az autógyárak. A hosszú távú szerződések és a különböző tárolási stratégiák kevés mozgásteret hagytak – mondta Gall, aki szerint a jövőben fontosabbnak kell lennie a beszállítókkal való megbízható partnerségnek, mint a költségoptimalizálásnak.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink