Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kevesebb BMW talált gazdára, de így is biztos lábakon áll a vállalat
A BMW Csoport kevesebb autót adott el az idei első negyedévben, mint tavaly ugyanekkor, viszont a cég stabil helyzetben van és a válság számos kimenetére felkészült. Továbbra is elkötelezettek a BMW-nél a széndioxid-kibocsátás csökkentése mellett, és a jelenlegi helyzetben a munkatársaik egészségének védelmét tekintik a legfontosabb szempontnak.
Szinte minden gépjárműipari szereplő számára rosszul indult a 2020-as év, a koronavírus-járvány okozta válság megrengette az egyébként is válság felé tartó iparágat. A visszaesés nem kerüli el a legnagyobb vállalatokat sem, így természetesen a BMW Csoportot is érint, ám a vállalat a befektetéseinek és a felkészültségének köszönhetően stabil alapokon áll.
Mint azt a BMW hivatalos közleményében is kiemelték, a vállalat mindent megtesz dolgozóinak egészségéért, közben pedig egészségügyi védőfelszerelések gyártásával is kiveszi a részét a koronavírus elleni küzdelemből.
Kevesebb BMW fogyott az idei első negyedévben
Hasonlóan szinte minden autómárkához, a BMW eladásai is zuhantak 2020 első három hónapjában. Ebben az időszakban 477 111 autót adott el a BMW Csoport, melyből 411 809 személygépjármű volt BMW, 64 449 Mini és 853 Rolls-Royce.
Ez mindhárom márka esetében visszaesést jelent 2019 első negyedévéhez képest, amikor összesen 600 614 autót értékesített a vállalat. A személygépjárművek mellett a BMW motorkerékpárok eladása is visszaesett, a tavalyi 38 606-ról 34 774-re.
Pozitívum viszont, hogy az eladott elektromos BMW-k száma a tavalyinál 13,9 százalékkal magasabb volt, összesen 30 692 elektromos BMW-t értékesítettek az idei első negyedévben.
A legnagyobb visszaesés Kínában volt tapasztalható, ahol közel harmadával csökkent a BMW eladásainak száma, míg Európában és az Egyesült Államokban hasonló mértékű volt a visszaesés, egyaránt 16 százalék körüli.
A bevételek még így is nőttek
A BMW csoport bevételei 3,5 százalékkal, 23 252 millió euróra nőttek a 2019-es első negyedévi 22 462 millió euróról. Igaz, a vállalat jelentésében hozzáteszik, hogy a tavalyi eredményeiket negatívan befolyásolta az Európai Bizottság vizsgálata. Mint az autopro.hu is beszámolt róla, a BMW csoport 1,4 milliárd eurót különített el első negyedéves eredménye terhére a német autógyárak között az emissziós értékek mérésében létrejött állítólagos megállapodás miatt az Európai Bizottságnál indult kartellvizsgálatot esetleg követő bírság fedezeteként.
A BMW adó előtti nyeresége 762 millió euróról 798 millióra nőtt az idei első negyedévben, de fontos megemlíteni, hogy a 2019-es 762 millió eurós eredménye 75 százalékos visszaesést jelentett a 2018-as első negyedévhez képest.
Továbbra is cél a széndioxid-kibocsátás csökkentése
A BMW csoport a válság ellenére is elkötelezett a károsanyag-kibocsátásának csökkentése mellett. Az elektromos autóik eladásának növekedése azt mutatja, hogy a vállalat jó úton jár. 2021 végére a vásárlók már öt teljesen elektromos BMW közül választhatnak: a BMW i3, iX3, i4 és az iNEXT mellett a Mini Cooper SE is a vállalat termékpalettáján lesz a tervek szerint a jövő év végére.
Szintén mérföldkőnek számít, hogy a BMW zászlóshajójának tekinthető 7-es sorozat autóit négyféle meghajtással lehet majd rendelni: dízel, benzin, plug-in hibrid és hamarosan teljesen elektromos változat is elérhető lesz a típusból.
Befektetés a jövőbe
A BMW sokat költ kutatásra és fejlesztésre, de a vállalatnál úgy látják, hogy főleg ennek köszönhetően nem vágta őket földhöz a koronavírus-válság. A csoport célja, hogy 2022-re 12 milliárd eurót takaríthasson meg a hatékonyságnövelő intézkedéseivel.
2025-re a tervek szerint 30 milliárd eurót fektetne be a BMW a kutatás-fejlesztés területére.