Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kartellezés miatt számíthat büntetésre a Daimler spanyol leánya
Felelősségre vonható a Daimler spanyol leányvállalata azokért a károkért, amiket a német járműgyártó részvételével működött, évekkel korábban felszámolt kartell okozott – áll az Európai Bíróság egyik jogtanácsosának véleményében.
Amennyiben a bíróság a tanácsoltak szerint hozza meg ítéletét, perek sokasága zúdulhat a kartell más tagjainak spanyol leányvállalataira.
Az Európai Bizottság még 2016-ban büntetett akkor rekordnak számító 2,9 milliárd euróra egy, a Daimler, a Volvo, az Iveco, a DAF és az MAN alkotta kartellt. A 14 évig működő kartell keretében a tagok összehangolták a teherautók árazását, az új emissziócsökkentési technológiák piacra vitelét 1997-ben, valamint az új technológiák árának továbbadását vevőiknek.
A legnagyobb büntetést, 1,01 milliárd eurót a Daimler kapta, míg az MAN mentesült a bírság alól, amiért jelentést tett a piaci verseny korlátozására irányuló együttműködésről.
Egy károsult is benyújtotta a számlát
Az ügy azután került ismét elő, hogy a konténereket gyártó spanyol Sumal 22 ezer euró kártérítési követeléssel fordult a Mercedes Benz Trucks Españahoz, a Daimler egyik leányvállalatához. A cég szerint a kártérítés összege megfelelne a Daimler teherautóiért az illegális ármegszabás miatt fizetett árprémiumnak.
Egy spanyol bíróság az Európai Unió Bíróságához fordult iránymutatásért. Utóbbi egyik jogi tanácsosa, Giovanni Pitruzzella úgy találta, hogy a nemzeti bíróságok, az anyavállalatok versenyellenes tevékenysége okozta károkért fizetésre kötelezhetik a leányvállalatokat, amennyiben az Európai Bizottság korábban csak az anyavállalatokra rótt ki büntetést.
Hozzátette, ennek feltétele a kettő cég egy egységes vállalatként megjelenése a piacon, illetve, hogy a leányvállalat hozzájárult a kartell célkitűzéseinek teljesüléséhez, valamint a kartell hatásainak materializálódásához.
A bíróság figyelmen kívül is hagyhatja a tanácsosok ajánlásait, ám ötből négy esetben követi azokat – olvasható a Reuters oldalán.