Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kamionokat fog hajtani a Toyota Mirai üzemanyagcellája
A Toyota észak-amerikai kutató-fejlesztő központjának mérnökei a második generációs Mirai üzemanyagcellás rendszerének módosított változatát nyerges vontatókba építették be. A tesztek végeztével a Toyota egy jól integrálható, sokféle igény kielégítésére alkalmas rendszert akar kínálni a teherautó-gyártóknak.
A Kenworth T680-as kamionokkal hamarosan Los Angeles és Long Beach kikötőiben fognak rövid távú fuvarozást végezni, a hidrogén üzemanyagcellás rendszer tesztelése céljából.
A Toyota már korábban is végzett teszteket az Egyesült Államokban hidrogénhajtású kamionokkal. Az új prototípusok az összesen hat, kabin mögötti tartályban ugyanannyi hidrogén szállítására képesek, mint az előzők, azonban kisebb helyen. Teljes terhelés, vagyis mintegy 36 tonnás össztömeg mellett a teherautók maximális hatótávolsága 480 kilométer.
Andrew Lund, a Toyota Motor Észak-Amerika Kutatás és Fejlesztés főmérnöke elmondta, hogy az új prototípusok fontos lépést jelentenek a kibocsátásmentes nehéz tehergépkocsikhoz vezető átmenetben. Hozzátette, az első prototípusok bebizonyították, hogy az üzemanyagcellás hajtás alkalmas nagy tömegek napi szinten való mozgatására, az új járművek pedig nem csupán sorozatgyártásra szánt rendszert használnak, de lehetővé fogják tenni a hidrogénhajtás használhatóságának megvizsgálását a rövid távú árufuvarozáson túl más alkalmazási körökben is.
Ahogy arról korábban már az autopro.hu is beszámolt, a Toyota amellett, hogy más OEM-eknek fejleszt hidrogén üzemanyagcellás rendszert, saját hidrogénhajtású nyerges vontatón is dolgozik az észak-amerikai piac számára.