Gyártók Ismét a Mercedes-Benz a legértékesebb autómárka

Ismét a Mercedes-Benz a legértékesebb autómárka

autopro.hu/V.M. | 2020.02.19 12:22

Ismét a Mercedes-Benz a legértékesebb autómárka

Fotó: Daimler Global Media Site

A világ ötszáz legértékesebb márkáját évente rangsoroló amerikai Brand Finance tanácsadó vállalat az autómárkák közül idén is a Mercedes-Benzt választotta a legértékesebbnek.

A világ legértékesebb 500 vállalatát rangsoroló Global 500 2020 listán az első tízben nem szerepel autómárka. Tizenegyedikként azonban ott áll a Mercedes-Benz az előző évinél 7,8 százalékkal nagyobb, 65 milliárd dolláros értékével. Ez egyben azt is jelenti, hogy a német vállalat két pozíciót javított előző évi helyezésén. Ennek elérésében jelentős szerepet játszott a Mercedes-Benz innovációs képessége, a járműveik által képviselt magas minőség és az eladások növekedése. Mindezen felül kiváló teljesítményének köszönhetően nem csupán a legértékesebb autómárka, hanem az Európa legnagyobb értékű B2C márkája címét is magáénak tudhatja.

„Büszkék vagyunk arra, hogy miután feljebb léptünk az Interbrand Best Global Brands rangsorában, a Mercedes-Benz a Global 500 2020-ban is folytatja előremenetelét” – fogalmazott Bettina Fetzer, a Mercedes-Benz Cars marketing részlegének vezetője. Hozzátette, az elismerés arra ösztönzi őket, hogy idén is folytassák a kemény munkát – olvasható a Daimler sajtóanyagában.

A Brand Finance ötszázas listáját az Amazon vezeti, vagyis ez az amerikai óriásvállalat márkaértéke a legnagyobb 220 milliárd dollárral. Ezt követi a Google, az Apple és a Microsoft. A tizenegyedik helyen tartózkodó Mercedes-Benz után az autómárkák közül a második a 15. helyen álló Toyota, illetve a 25. helyen álló Volkswagen, míg a BMW a 30. helyre szorult.

Kiemelt Partnereink