Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Az Audi megnyitotta első gyorstöltőhelyét Európán kívül
2024.05.02 06:22Hazánkban is bemutatkozik a Setra új midibusza
2024.05.01 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ismét a dízelbotrány miatt fizet az Audi és a VW
A Volkswagen és leányvállalata, az Audi 85 millió dollár fizetéséről állapodott meg Texas állammal, amiért manipulált emissziós értékű járműveikkel áthágták az állam környezetvédelmi törvényeit.
A peren kívüli megállapodással a VW konszern egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy maga mögött hagyja a dízelbotrányt, mai már több tízmilliárd dollárjába került.
A mostani megállapodás közvetlen előzménye volt, hogy a texasi legfelsőbb bíróság májusban úgy ítélte, az állam pert indíthat a német autógyártók ellen amiért azok megszegték környezetvédelmi előírásait.
„Ha egy vállalat azt gondolja, hogy elkerülheti a felelősségre vonást, mikor megsérti a texasi törvényeket, veszélybe sodorják a texasiakat, és szennyezi a környezetünket, akkor nagyon téved” – mondta Ken Paxton, az amerikai állam főügyésze. „A Volkswagen és az Audi a nehéz úton tanulja ezt meg, és most megfizetik ennek az árát.”
Még jöhetnek perek
A VW 2015-ben ismerte be, hogy szoftveresen manipulálta dízelüzemű járművei kibocsátási értékeit, hogy megfelelhessen a károsanyag-kibocsátási szabályoknak. Az akkor kirobbant dízelbotrány világszerte a konszern 11 millió járművét érintette.
Csak az Egyesült Államokban a VW eddig mintegy 20 milliárd dollárt költött a botrányból eredő jogi eljárások rendezésére, de a számláló még tovább pörög.
2021-ben a VW sikertelenül próbálta meggyőzni a bíróságot arról, hogy az amerikai tiszta levegőről szóló törvény szerint csak a szövetségi kormány követelhet tőle kártérítést a levegőszennyezéssel kapcsolatos ügyekben. A bíróság határozata akkor utat nyitott az állami és alacsonyabb közigazgatási egységek kártérítési követeléseinek.
A legnagyobb bajt már elkerülték
A mostani több mint 80 millió dolláros kifizetésnek aligha örülnek a német autógyártóknál, az összeg azonban semmiség ahhoz képest, amit nem is olyan régen Ohio követelt a Volkswagentől.
Az OEM saját számításai szerint az állam egy több éves periódus után napi 350 millió, azaz egy évre vetítve 127 milliárd dollár megfizetését követelte tőle a csalószoftveres dízelautók miatt. 2022-ben végül 3,5 millió dollár megfizetéséről született megállapodás a VW és Ohio között.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!