Gyártók Indul az eActros második tesztfázisa

Indul az eActros második tesztfázisa

autopro.hu/H.J. | 2020.08.09 16:20

Indul az eActros második tesztfázisa

Fotó: Daimler Global Media Site

Elérkezett a Mercedes-Benz innovációs flottájának, az eActros-nak a második tesztfázisa. Tíz modell közül nyolcnak ezentúl kemény, mindennapos feladatokat kell teljesítenie. A második fázisban a hollandiai székhelyű vezető logisztikai szolgáltató, a Simon Loos is részt vesz.

Hirdetés

Mintegy egy éves intenzív próbaidőszakot követően Németországban és Svájcban, tízből nyolc tisztán elektromos modell most megkezdheti a tesztelési folyamatok második fázisát Németországban, Belgiumban és Hollandiában. Az új felhasználók a következő egy évben kemény, mindennapi munkafolyamatok alá vetik a nehézgépjárműveket. A maradék két modell pedig tovább folytatja az első tesztfázist.

Andreas von Wallfeld, a Mercedes-Benz Trucks marketingért, értékesítésért és szolgáltatásért felelős részlegvezetője elmondta, hogy az eActros gyakorlati tesztje 2018 szeptemberében kezdődött, azóta az elektromos modellek pedig több százezer kilométert megtettek az utakon. Az első tesztfázis jól sikerült, az eredmények hozzásegítik a vállalatot ahhoz, hogy jövő évben elindulhasson a modell sorozatgyártása. A szakember elmondta, hogy a második tesztfázis során azt mérik fel, hogy a modellek mennyire alkalmasak a mindennapos szállítási feladatok elvégzésére.

A márka a modell tesztelésére a hollandiai székhelyű vezető logisztikai szolgáltatóval, a Simon Loos vállalattal is leszerződött. A cég az első eActros modelljét a második tesztfázis során kapja meg.

Szén-dioxid semleges alternatíva az áruelosztás számára

Az eActros alapja a Mercedes-Benz Actros alváza. A jármű felépítése teljes mértékben az elektromos meghajtásra koncentrál, a modellben egyedi alkatrészeket építettek be. A hátsó tengelynél megtalálható elektromos motorok mindegyike 126 kW teljesítménnyel és 485 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. Az energiát a 240 kilowattórás lítium-ion akkumulátorok biztosítják a modell számára. A rendelkezésre álló töltési teljesítménytől függően az akkumulátorok két órán belül teljesen feltölthetők.

Cél: a fenntartható jövő

A Simon Loos vállalata egy hűtőládával felszerelt eActros modellel fog fuvarozni az Albert Heijn szupermarketlánc számára. A teherautók útja Dél-Hollandiából, Delfgauwból indul és a régió különféle városaiba, köztük Rotterdamba, Hágába és Delftbe is szállítanak élelmiszereket a szupermarket üzleteibe. Az eActros a hét minden napján üzemel majd, naponta mintegy 200 kilométert szén-dioxid semlegesen megtéve. Az akkumulátorokat éjszakánként és a fuvarok közt töltik fel – az Albert Heijn delfgauwi elosztóközpontjában jelenleg egy töltőállomás felépítésén dolgozik.

A Simon Loos által használt hűtőtest a Schmitz Cargobull által gyártott W.KO COOL modell. A gyártó optimalizálta a hőszigetelést a hűtött áruk energiahatékony szállításához, a láda felépítése pedig ideális az intenzív napi használathoz. A tisztán elektromos működtetésű hűtőegység használata során teljesen kibocsátásmentes.

Az első fázis fő eredményei

A tesztek során kiderült, hogy terheléstől, útvonaltól és földrajzi adottságoktól függetlenül az eActros mintegy 200 kilométer megtételére képes tisztán elektromos hajtással. Ezáltal a zöld modell közel ugyanolyan hatékony a városi forgalomban, autópályákon vagy szárazföldi utakon való rendelkezésre állás és teljesítmény szempontjából, mint a hagyományos dízel járművek.

A hűtőrendszer és a légkondicionáló rendszer – melyek mindegyike elektromosan működik – problémamentesen üzemelt mind a forró időjárásban, mind a hideg, téli időjárási körülmények között.

A sofőrök a teljes nyomaték azonnali rendelkezésre állásáról számoltak be bármely sebességtartományban. Emellett a teherautó csendes működését és a kellemes, gördülékeny vezetési élményét is kiemelték a vezetők.

Kiemelt Partnereink