Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Mewa Csoport átvette a Mikroclean céget
2024.05.06 17:17Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lesz az első elektromos Maserati
Már korábban is adott egy kis betekintést a Maserati a GranTurismo legújabb verziójába, ám október 3-án végre néhány technikai információt is megadott az olasz gyártó. Ugyanakkor az autó belsejét még mindig nem láthatjuk.
A Maserati közleménye szerint az új GranTurismo új fejezetet nyit a gyártó történelmében. Ez abban mindenképpen igaz, hogy a modellt belső égésű (benzines) motorral és tisztán elektromos verzióban is piacra dobja az olasz sportkocsigyártó – ez lesz az első tisztán elektromos Maserati.
A gyártó külön kiemeli, hogy az új GranTurismo is száz százalékban olasz: a modell fejlesztése és összeszerelése is Olaszországban zajlik, bár nyilvánvalóan tartalmazni fog nem csak olasz alapanyagokból álló alkatrészeket is a jármű.
Komoly teljesítmény hajtástól függetlenül
A benzinmotoros kivitel 3,0 literes Nettuno V6-os biturbó motort kap, ez a Modena nevű alapkivitelben 496 lóerő teljesítménnyel és 600 newtonméterrel bír, ami 3,9 másodperces 0-100 kilométer/óra gyorsulásra és 302 kilométer/órás csúcssebességre elég. Ugyanezzel a motorral lesz egy Trofeo nevű kivitel is, amelyben 557 lóerő/650 newtonméter áll a vezető rendelkezésére, ami 3,5 másodperces sprintre és 320 kilométer/órás csúcsra elég. A váltó mindkét esetben a ZF 8 fokozatú automatája.
Az elektromos verzióban a padlóban, T alakban alakítottak ki az akkumulátor számára helyet, így megmaradhatott az alacsony üléspozíció. Az akkumulátor 13,5 centiméter magas, 800 voltos, kapacitása pedig és 92,4 kilowattóra. A töltéssel sem lehet komoly probléma, ugyanis az akku akár 270 kilowatt teljesítményű villámtöltés fogadására is képes.
Ez a rendszer a Folgore verzióban egy hárommotoros, 560 kilowattos (761 lóerő) hajtást szolgál ki. Ezzel az autó 2,7 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára álló helyzetből.
Néhány infó az utastérről
A belső térről továbbra sincsenek fotók, ám néhány szóban erről is elárult pár információt a Maserati. A műszerfalon akár öt képernyő is lehet, a bőrborítás alapfelszereltség, míg a Folgore modellbe újrahasznosított halászhálókból készített Econyl szövetből készítik a kárpitozást. A Maserati GranTurismo alapesetben 14 hangszórós hifit kap, opciós a 19 hangszórós Sonus Faber 3D hifi.
A fentiek mellett a piacra dobás alkalmával készülni fog egy PrimaSerie 75 különkiadás is a GranTurismo 75. születésnapjának alkalmával.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!