Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lesz az Audi A6 e-tron
Az Audi az A6 e-tron első változatát, koncepcióját az online Sanghaji Autószalonon mutatta be. Ez lesz az első olyan modell, ami az Audi PPE platformjára épül, bemutatkozása 2022-ben várható. A technikai adatok közül sokat megtudhattuk, az utastérről azonban nem árult el semmit a gyártó.
Az Audi PPE-nek (prémium elektromos platform) nevezte el azt a platformot, amire elektromos autóinak következő generációja épül. Egy kifejezetten rugalmas alapról van szó, hiszen városi kisautók és alsó-középkategóriás családi modellek mellett nagy szabadidőjárművek is épülhetnek majd rá, valamint olyan szedánok is, mint a most bemutatott Audi A6 e-tron tanulmányautó.
Minden bizonnyal nem véletlen, hogy a kategória legújabb modelljének megnevezésében ott lesz az A6, hiszen 1994 óta létezik ez a típusjelzés, valódi védjegye a márkának, van már belőle plug-in hibrid verzió is, de tisztán elektromos még nem.
Méreteit tekintve a most bemutatott koncepció tényleg egy A6-os: egy 496 centiméter hosszú, 196 centiméter széles és 144 centiméter magas négyajtós kupéról van szó, igaz, formáit tekintve sokkal sportosabb, lendületesebb az A6 e-tron, mint elődei.
Ilyen lámpája még nem volt autónak
Már az sem mindennapos dolog, hogy mátrix LED világítást alkalmaz az Audi OLED technológiával, ráadásul a nappali fény mintázata a vezető által programozható. Ez viszont még nem minden, a fényszórók valóságos projektorokként is használhatóak: akár játszhatunk is várakozás közben a falra vetített képen az okostelefonunkkal. Igen, az Audi A6 e-tron kivetíti a falra a telefon képernyőjét!
Érdekesség, hogy ehhez a megoldáshoz még játékot is fejlesztett a gyártó, de természetesen más megoldásokkal is működik a dolog.
Komoly teljesítmény, gyors töltés
Az autó akkumulátorai a tengelyek közé, a padló alá kerültek, kapacitásuk pedig 100 kilowattóra körül lesz. Mindkét tengelyre jutott egy-egy villanymotor, az összteljesítmény így 350 kilowatt, azaz 475 lóerő, míg a maximális rendszernyomaték 800 Newtonméter.
Az autó rendkívül gyorsan tölthető, 25 perc alatt nyolcvan százalékra tölthető az akku, de tíz perc alatt felvehetünk annyi áramot, ami 300 kilométerre elegendő.
Hogy ehhez a teljesítményhez milyen gyorsulás társul, azt nem tudni, de az bizonyos, hogy négy másodpercen belül éri el a száz kilométer/órás sebességet álló helyzetből az autó.