Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Romániába költözik a Michelin gumigyára
2024.05.02 15:17Kirúgja az összes töltéssel foglalkozó dolgozóját a Tesla
2024.05.02 13:18Duális egyetemi mentor programot indít a szombathelyi Schaeffler
2024.05.02 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lesz a Volkswagen elektromos kisautója
A Volkswagen ID.Life tanulmányautó azt hivatott megmutatni, milyen lesz egy újgenerációs, tisztán elektromos kisautó – eddig csak létező modellek elektrifikált változataként ismerhettünk meg városi kisautókat a Volkswagentől, az ID.Life viszont egy teljesen új koncepció lesz.
Az elektromos offenzíva részeként a Volkswagen minden szegmensben elektromos modelleket kíván gyártani és értékesíteni a közeljövőben. Ennek jegyében már 2025-ben megjelenhet két kisautó, amivel elérhetőbb tisztán elektromos megoldást szeretne kínálni a Volkswagen az ügyfeleinek. Az ID.Life ezen modellek előfutára, a koncepcióautót a Müncheni Autószalonon mutatta be a Volkswagen.
Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója elmondta, hogy nagyjából húszezer eurós (hétmillió forint) áron szeretnék kínálni az új modelleket, ezzel tennék elérhetőbbé az elektromobilitást még több ember számára.
Az ID.Life fejlesztésekor alapvetően a fiatalok igényeit vette figyelembe a gyártó, és nemcsak A-ból B pontba való eljutásra tervezik, hanem egy életstílus és személyiségelemként is szolgálna az autó – innen ered a neve is.
Letisztult dizájn
Mint egy városi kisautó, az ID.Life célja nem a külsővel való hódítás – éppen ezért a Volkswagen mellőzi a felesleges dizájnelemeket az autóról, ahogyan a különleges anyagösszetétel alkalmazása sem volt cél. Ettől még komoly minőségi színvonalat képviselő, de letisztult megjelenésű autó az ID.Life.
Érdekesség a száz százalékban újrahasznosított műanyagpalackokból előállított textilből készült, nyitható tető – ez egyrészt szabadabb érzést kölcsönöz az utasoknak, másrészt a jármű súlyát is csökkenti.
Érdekesség még, hogy a külső és belső tükröket is kamerák helyettesítik, így ezekre nem lesz szükség az autóban - ez főleg kívül lehet előny a keskeny utcákban.
Elsőkerékhajtás
Ez lesz az első olyan modell, ami a Volkswagen MEB platformjára épül, de elsőkerékhajtású lesz. Ám hiába kisautóról lesz szó, a teljesítménye nem lesz olyan kicsi: a 172 kilowattos (234 lóerős) motorral 6,9 másodperc alatt százra gyorsul a jármű, melynek hatótávolsága 400 kilométer körül lesz.
A kisautó egyben egy újabb bizonyítéka lesz a MEB platform rugalmasságának – Thomas Ulbrich, a Volkswagen vezetőségének fejlesztésekért felelős tagja azt is hozzátette ehhez, hogy a Volkswagen még az elején jár a MEB platform előnyeinek kiaknázásában.
Multifunkcionális belső
Ahogyan említettük, az ID.Life alapvetően a fiatalok igényei szerint készült. Ennek megfelelően az utastér mozivá, vagy akár egy játékteremmé is átalakítható – az autó alapfelszereltsége lesz a videókonzol és a projektor is.
Az ülések kialakítása is rendkívül rugalmas, összhangban az elképzeléssel, hogy az autó egy társ minden helyzetben és életmódban. Az összes ülés teljes mértékben lehajtható, ami számos lehetőséget kínál a mozi ülőhelyektől a körülbelül két méter hosszú ágyig, vagy akár a csomagtér növeléséig.