Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ilyen lesz a Kia intelligens manuális váltója
Az iMT (Intelligent Manual Transmission) a Kia 48 voltos hibrid meghajtásához készült, és a gyártó szerint jobb hatásfokkal rendelkezik a korábbi váltóknál, ennek köszönhetően az autók fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is csökken az új váltó használatával. Kifejezetten az európai piacra szánva viszont a fenti előnyök mellé marad a kézi kapcsolás az automataváltó helyett.
A Kia új váltójában a hagyományos mechanikus, vagy a hidraulikus-mechanikus tengelykapcsoló működtetés helyét egy teljesen elektromos rendszer veszi át, amitől a gyártó azt várja, hogy az erőátvitel működése a korábbinál sokkal pontosabban lesz igazítható a Kia 48 voltos hibrid hajtásláncához. A belsőégésű motor a Kia hagyományos startstop rendszereiben megszokottnál jóval korábban leállítható, például már gurulás közben is.
Lassítás közben a váltó a vezető által korábban bekapcsolt sebességfokozatban marad akkor is, amikor a motor leáll. A belsőégésű erőforrás a fék-, vagy a gázpedál lenyomására azonnal újraindul, illetve ez történik akkor is, ha a vezető gurulás közben kinyomja a kuplungot a visszakapcsoláshoz, hogy aztán újra gyorsíthasson.
Európai igényekre szabva
A Kia iMT sebességváltóját a Hyundai Motor Europe műszaki központjában fejlesztették, a németországi Offenbachban. A projektért felelős, és a hajtáslánci fejlesztéseket irányító Dr. Michael Winkler elmondta, hogy a cégnél folyamatosan hajtásláncok hatásfokának javításán, és teljesítményének emelésén dolgoznak, ez volt a céljuk az iMT-vel is.
Mint fogalmazott, a hagyományos vagy a duplakuplungos automata váltók nagyon jók, és sokan kedvelik is őket, de az európai vásárlók egy része különösen ragaszkodik a kézi sebességváltáshoz. Az iMT-t a villamosított hajtásláncok iránti igények növekedése hívta életre, így születtek meg a klasszikus, kézi váltós Kia lágyhibridek (vagy mildhibridek).
Bár az iMT-ben nincs közvetlen mechanikus kapcsolat a kuplungpedál és a tengelykapcsoló között, használatában nincs semmi különleges: pont úgy kell kezelni, mint a hagyományos kézi váltókat. A kuplungpedál működése is a megszokott, bár mechanikus kapcsolat híján az elektromechanikus működtetéssel sokkal egyszerűbb lehet például az elindulás.
Már idén debütál a technológia
Az iMT először a Kia Ceed 1,6-os hibridjében, és az 1,0-s, új arculatot kapó Rióban jelenik meg még 2020-ban, de hamarosan további motorokhoz is elérhető lesz – írja az Autoblog.