Gyártók Hidrogénhajtású motorkerékpárral állt elő a Kawasaki

Hidrogénhajtású motorkerékpárral állt elő a Kawasaki

autopro.hu/D.Á. | 2024.01.10 13:21

Hidrogénhajtású motorkerékpárral állt elő a Kawasaki

Fotó: Kawasaki Motors

A Ninja H2 HySE névre hallgató prototípus motorkerékpárról december közepén, a vállalat Group Vision 2030 konferenciáján rántotta le a leplet a japán Kawasaki. Ha az alternatív hajtású motor eljut a sorozatgyártásig, ez lehet japán első hidrogénhajtású kétkerekűje. A modell nem üzemanyagcellákat, hanem hidrogénnel üzemelő belső égésű motort használ.

A prototípus a kompresszorral feltöltött Ninja H2 SX sport-túra modellen alapszik, és a HySE által fejlesztett, hidrogénes üzemre átalakított motorral rendelkezik. A HySE a Kawasaki, a Honda, a Suzuki, a Toyota és a Yamaha összefogásában működő fejlesztői csapat, amely hidrogént égető belső égésű motorokat fejleszt. Hiroshi Ito, a Kawasaki Motors vezérigazgatója elmondta, a jövőben tovább fogják kutatni a hidrogénes motorokat, amihez nemcsak Japánból, hanem a világ minden részéből toboroznak majd szakembereket. Ito hozzátette, örömmel mutatták be a koncepciómotort, amelynek tesztelése még az év elején elkezdődik.

2023 októberében a Toyota lerántotta a leplet a HySE-X1-ről, amely egy négykerekű, hidrogénhajtású buggy. A prototípus a Mission 1000 kategóriában indulni fog a 2024-es Dakar Rally-n. A Kawasakinál időközben gyártásba kerültek a világ első benzines-elektromos hibrid motorkerékpárjai, a Ninja 7 HEV és a Z 7 HEV, valamint a tisztán elektromos Ninja e-1 és Z e-1. A legfontosabb mérföldkő azonban továbbra is a Ninja H2 HySE, amely egyrészt lehetővé teheti, hogy a Kawasaki elérje a 2030-ra kitűzött karbonsemlegességet, másrészt a motorozás világát is gyökeresen átformálhatja.

Kigurulhat az utcára, és vonzza a tekinteteket is

Ugyan kevés részlet érhető el egyelőre, a gyártó szerint a motor használatra kész, demonstrálva, hogy életképes a technológia. A hidrogénes modell ránézésre nagyrészt megegyezik az alapként használt Ninja H2 SX-szel, de bizonyára számos, a hajtással összefüggő új alkatrész is található benne. A Ninja H2 SX 2022-es milánói motorshow-n bemutatott, 998 köbcentiméteres, kompresszorral feltöltött benzinmotorja közvetlen befecskendezést használ, és akár 200 lóerőnél is nagyobb teljesítményre képes.

A Ninja H2 HySE kinézetét meghatározza az újragondolt idomzat és a hidrogénes hajtásra utaló, H-alakú fényszóró, valamint a Kawasaki jellegzetes zöldjétől eltérő, élénk kék színű fényezés. Az oldaldobozok nem csomagok szállítására valók, ugyanis azokban hidrogéntartályok találhatók. Az egyik legnagyobb fejtörést az okozza, hogy hogyan lehet biztonságosan tárolni a nagy nyomás alatt lévő hidrogént, a dobozokba rejtett tartályok pedig egy életképes alternatívát jelentenek, még ha le is kell mondanunk a csomagszállítás ezen lehetőségéről – írta meg az MCN.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink