Gyártók Hibrid és gázhajtással is választható az új Seat Leon

Hibrid és gázhajtással is választható az új Seat Leon

autopro.hu/V.M. | 2020.04.13 16:23

Hibrid és gázhajtással is választható az új Seat Leon

Fotó: https://www.youtube.com/watch?v=ZS59hrKvkXM

Megérkezett a Seat Leon negyedik generációja. Az 1999 óta kapható típus új generációjához nem kevesebb, mint öt különböző hajtásrendszer érhető el, melyek között a típus történetében először, és az új elvárásoknak megfelelően a hibrid és a gázhajtás is szerepel

A változó fogyasztói igények, de főként az Európai Unió folyamatosan szigorodó károsanyag-kibocsátási előírásai az alacsonyabb árkategóriájú autókat kínáló márkákat is egyre inkább rákényszerítik az új, környezetkímélőbb technológiák használatára, amit a Dacia nemrég leleplezett tisztán elektromos autója is példáz. Az elektromos hajtás azonban a legtöbb vásárlójuknak nem megfizethető. Így kerül a képbe a gázüzem, amivel költséghatékonyan csökkenthető az új modellek károsanyag-kibocsátása. Korábban a Dacia bejelentette, hogy több típusához is elérhetővé fog tenni egy LPG-vel is működő motort, most pedig a Seat is a gázüzem mellett döntött.

A benzin-CNG kettősüzemű (TGI) erőforrás mellett természetesen továbbra is elérhetőek a benzin- (TSI) és dízelmotorok (TDI). Hibrid hajtás tekintetében pedig két opció is a vásárlók rendelkezésére áll, ugyanis mild hibrid (eTSI) és plug-in hibrid (eHybrid) hajtásláncok közül is választhatnak.

Az új Leon összesen tizenegy különböző hajtáslánccal kapható, melyek leggyengébbike egy egyliteres TSI motorral 89 lóerő teljesítményt biztosít, míg a legerősebb egy 1,4 literes benzinmotorral ellátott plug-in hibrid, ami összesen 201 lóerőt képes leadni.

Hangsúly a környezetkímélőségen

A negyedik generációs Seat Leon 1,0, 1,5, valamint 2,0 literes, turbófeltöltővel és közvetlen benzinbefecskendezéssel ellátott benzines erőforrásokkal kérhető. A két különböző teljesítményű kivitelben is készülő 1,0 liter lökettérfogatú motor Miller-ciklus szerint működik. A szívóoldali szelepek korai zárásának, a magasabb kompresszióviszonynak, illetve a változó geometriájú turbóknak köszönhetően akár 10 százalékkal is csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás.

A 2,0 literes dízelekhez egy új, kettős dózisú SCR-rendszer tartozik. Az új típusú kipufogógáz-utánkezelő rendszer két AdBlue befecskendező szeleppel rendelkezik, ezáltal segítve a légkörbe kerülő nitrogén-oxid mennyiség további csökkentését, és lehetővé téve, hogy az autó megfeleljen a legújabb európai uniós előírásoknak is.

A mild hibrid variánsokban egy 1,0 literes 108 lóerős vagy egy 1,5 literes 148 lóerős benzinmotort egészít ki egy indítógenerátor, mely egy 48 voltos lítium-ion akkumulátorból nyeri energiáját.

A plug-in hibrid változat hajtáslánca egy 1,4 literes TSI motorból, valamint egy 13 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból áll. A belsőégésű és az elektromos motor együttesen 201 lóerő teljesítményt, illetve WLTP-ciklus szerint 60 kilométer elektromos módban megtételét biztosítja.

A benzin-gáz kettősüzemű TGI 128 lóerős. A három CNG gáztartály együttvéve 17,3 kilogramm kapacitásuk, aminek köszönhetően a Leon 440 kilométert tud megtenni benzin használata nélkül.

Kiemelt Partnereink