Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Két előadással robbant be a Techtogether első napja
2024.05.07 14:40Az innovációk elismerésével rajtolt el az Ipar Napjai
2024.05.07 12:28Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatalmas támogatást nyújt munkavállalóinak a Volvo
Március 30-án jelentette be a Volvo, hogy mind a 40 ezer dolgozója, aki legalább egy éve a cég alkalmazottja, jogosult arra, hogy fél évre gyerekszabadságra menjen a fizetése 80 százalékáért. Ez a kedvezmény drasztikusnak hat, főleg az Egyesült Államokban.
A Volvo szülőket támogató családi programja meglehetősen haladónak számít. Magyarországon is szokatlanul rugalmas juttatásról van szó, de az Egyesült Államokban sem éppen megszokott az a rendszer, amit a Volvo a hazai, skandináv tapasztalatai alapján vezetett be.
Mikael Rampa, a Volvo Car Usa HR Americas részlegének vezetője az Industry Week című lapnak nyilatkozott részletesebben a programról, illetve arról, miért éri meg a Volvónak progresszív elemeket építenie a működésébe.
Rugalmas megoldás
Rampa elmondta, hogy nem kizárólag arról van szó, hogy a Volvo dolgozói 24 hetet (hat hónapot) kapnak arra, hogy szülői teendőiket ellássák, és közben a fizetésük 80 százalékát megkapják. Választható egy 19 hetes időszak is, ekkor a teljes fizetés jár a dolgozóknak.
A gyerekszabadságot nem csupán a női alkalmazottak vehetik ki. A Volvo programját bármelyik szülő igénybe veheti, sőt, akár adoptált gyermekek esetében is alkalmazható a szabadság, ezzel is kiszélesítve azon csoportok körét, akik élhetnek a szabadsággal.
További rugalmassági eleme a juttatásnak, hogy a 19 vagy 24 hetet nem feltétlenül közvetlen a gyermek születése után kell felhasználni, hanem a gyerek harmadik születésnapjáig bármikor.
Az sem mindegy, hogyan kommunikálunk egy juttatást
Az interjúban szó esett arról is, hogy a Volvo különböző belső csatornákon és hírleveleken keresztül hirdette új akcióját. Mikael Rampa szerint a felméréseik azt mutatták, hogy egy üzenet forrása legalább olyan fontos, mint annak tartalma, ezért igyekeztek hangsúlyozni a megbízhatóságot a levelekben – ezeket például a cég vezetősége is aláírta.
A program népszerűsítésének lényegi eleme volt az is, hogy a meghirdetésekor a cég kerülte a feltételes módban való kommunikációt.
Szülők a központban
Rampa külön kiemelte: nem az a lényeg, hogy az anyák éljenek a szabadsággal, hanem az, hogy valamelyik szülő lehessen a gyerekkel. Praktikusan ez azt jelenti, hogy az a szülő marad otthon, akinek jobban megéri – a cég felmérései szerint Svédországban az esetek 54 százalékában az anya, 46 százalékban az apa marad otthon.
A Volvo Cars sokszínűségi politikájának az is része, hogy a szülői juttatások esetében gondoltak az azonos nemű párokra és azokra is, akik nem a vér szerinti gyereküket nevelik.
Rampa kiemelte, hogy számukra a sokszínűség a különböző anyagi és családi hátterek, tapasztalatok felkarolását jelenti.