Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Gyárbezárások és nagyobb nyereség – ezek lehetnek a Nissan tervei
Májusban fog elkészülni a Nissan átszervezéséről szóló terv, melytől a vállalat vezetése a költségek drasztikus csökkenését, illetve a működés optimalizálását várják. A terv leglényegesebb várható elemeiről a Reuters számára nyilatkozva több, neve elhallgatását kérő magas beosztású bennfentes is beszámolt.
A szigetországi autógyártó már a koronavírus előtt is komoly gondokkal küzdött. A piacszerzési törekvései nem haladtak megfelelően, az eladásai, valamint a nyeresége zuhant. Az átszervezés szükségessége már korábban nyilvánvalóvá vált, a járvány azonban még sürgetőbbé tette a megoldások keresését.
Alkalmazkodni kell a realitásokhoz
Az egyelőre nem ismert, hogy a 2023-ig szóló tervben milyen értékesítési célkitűzések fognak szerepelni. Kettő nyilatkozó szerint azonban az új céloknak azon kéne alapulnia, hogy a világjárvány végével a Nissan csak évi mintegy 5 millió autót tud majd eladni. Ez egymillióval kevesebb, mint a 2019 júliusában, az akkori vezérigazgató, Hiroto Saikawa által elérni kívánt 6 millió, ami pedig 2 millióval maradt el a korábbi vállalatvezető, Carlos Ghosn ideje alatt meghatározott 8 milliótól.
A Nissan éveken át évi 7-8 milliós eladásokat akart elérni, nem sokkal több, mint 5 milliót azonban sosem sikerült elérni. 2019-ben a Nissan 5 millió járművet értékesíthetett, idén viszont a koronavírus miatt gyengébb eredmény várható.
Amennyiben a japán autógyártó valóban az eddiginél 6 milliónál egymillióval kevesebb eladással számol, akár három-négy gyárat is bezárhatnak, illetve a már bejelentett 10 százalékos létszámcsökkentésen felül további ezrek kerülhetnek utcára. Mindemellett a termelés tartós csökkentése a beszállítók körében is éreztetné hatását.
Fókuszban a pénzügyi eredmény javítása
A vállalat megreformálását célzó terv fő mérőszáma az üzemi haszonkulcs lesz. Az új vezérigazgató, Makoto Uchida valószínűleg tartani fogja magát Saikawa 6 százalékos céljához. 2019 harmadik negyedévében az érték csupán 0,9 százalék volt. Összehasonlításként, a Toyota és a Volkswagen esetében a mutató 8 százalék körül mozgott a koronavírus-járványt megelőzően.
Egy másik prioritás a tőke megtartása lesz. A Nissan tavaly decemberi szabad pénzáramlása mínusz 670,9 milliárd japán jen volt, ami hatszoros negatív irányú növekedésnek felel meg a megelőző évhez képest.
A nevük elhallgatását kérő személyek a Reutersnek azt is elárulták, hogy a vállalat 4,6 milliárd dolláros hitelkeretért folyamodott, hogy enyhíthesse a koronavírus káros hatásait.