Gyártók Félmillió oka van a Skodának örülni

Félmillió oka van a Skodának örülni

autopro.hu/Sz.F. | 2019.04.03 12:07

Félmillió oka van a Skodának örülni

A vállalat zászlóshajója 2015 márciusi gyártáskezdete óta új korszakba vezette a márkát, SuperB sorozatával vette ugyanis kezdetét a cseh autógyártó történetének legnagyobb modelloffenzívája.

Hirdetés

– Ma félmillió jó okunk van a büszkeségre. Az időközben már öt helyszínen készülő SuperB a középkategória legjobb és legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a márka hosszútávú növekedésében – emelte ki Michael Oeljeklaus, a Škoda Auto igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja.

Kvasinyban készült a jubileumi példány
Kvasinyban készült a jubileumi példány

Gyártási darabszámai szintén megerősítik a márka zászlóshajójának sikerét. A 2001-ben bemutatott, majd 136 100 példányban készült első generáció utódja jelentősen megnövelte e volument, 2008 és 2015 között összesen 618 500 második generációs SuperB hagyta el a gyárat. A jelenlegi, azaz harmadik nemzedék 2015 márciusban érkezett, s azóta 500 ezer készült belőle. Mindeddig összesen mintegy 1,25 millió gördült le a Škoda csúcsmodelljéből a szerelőszalagokról. 2019-ben a modell széleskörűen továbbfejlesztve és hálózatról tölthető (plug-in), új hibridhajtású változattal kezdi meg modellciklusa második felét.

A sorozat sikertörténete 1934-ben a 640 SuperB modellel vette kezdetét. A típusnév eredete a latin „superbus”, aminek jelentése „szép”, „kiemelkedő” vagy „pompás”.

2001 és 2008 között 136 100 autó készült

2001-ben, azaz tíz évvel a márka Volkswagen-csoporthoz csatlakozását követően a cseh márka ismét elővette a gazdag hagyományokra visszatekintő nevet, amely az új idők első SuperB-generációjával a középkategóriába tért vissza. Az Octavia és a Fabia mellett a márka akkori harmadik modellsorozataként korszerű technikájával és bőséges térkínálatával győzte meg vásárlóit, s 2001 és 2008 között összesen 136 100 példányban gördült le a szerelőszalagról.

A 2008-as Genfi Autószalonon már a SuperB második nemzedékének világpremierjét ünnepelhették. Az új modell több hellyel, elegáns megjelenéssel és a legszínvonalasabb kidolgozási minőséggel csábított, s első ízben szerepelt összkerékhajtású SuperB a kínálatban. 2009-ben érkezett a praktikus Škoda SuperB Combi.

2015-ben új mércét állított a cseh márka új SuperB sorozatával, amelynek harmadik nemzedékének tagjaiból mindössze négy év alatt összesen félmillió készült, közülük 358 200 Kvasiny gyárában. Mindezt négy további helyszín – Aurangabad (India), Nanking (Kína), Uszt-Kamenogorszk (Kazahsztán) és Tiszasalamon (Ukrajna) – termelése egészítette ki. A SuperB ma Európa-szerte a középkategória legsikeresebb modelljei közé tartozik, s jelentős szerepet játszik a Škoda márka hosszútávú növekedésében.

Kiemelt Partnereink