Gyártók Felavatta az új generációs elektromos hajtásláncok szülőhelyét a BMW

Felavatta az új generációs elektromos hajtásláncok szülőhelyét a BMW

autopro.hu/V.M. | 2020.07.10 07:23

Felavatta az új generációs elektromos hajtásláncok szülőhelyét a BMW

Zajlik a magasfeszültségű akkumulátorok gyártása | Fotó: BMW Group PressClub Global

A BMW Csoport az elektromos komponensek készítését 2013 óta végző dingolfingi üzemének területén megnyitotta az E-hajtásláncgyártási Kompetenciaközpontját, újabb lépést téve elektromos modellpalettájának szélesítése felé. A még bővíteni tervezett létesítményben fognak készülni a BMW következő generációs elektromos hajtásláncai, ide értve a legújabb magasfeszültségű akkumulátorokat is.

Az új kompetenciaközpontban összesen nyolc gyártósoron fognak készülni az elektromos hajtásláncok olyan elemei, mint az akkumulátorok vagy az elektromotorok, a jövőben pedig további négy gyártósor felállítása várható. A következő öt év folyamán a létesítmény alapterülete a 2015-ös 8 ezer négyzetméterről 80 ezerre fog bővülni, a dolgozók létszáma pedig közép távon a mostani ezerről kétezerre fog nőni.

A BMW AG elnök-vezérigazgatója, Oliver Zipse a megnyitóünnepségen elmondta, hogy 2022-re csak Dingolfingban évente több mint félmillió autóhoz elég elektromos hajtásláncot fognak előállítani, azzal egy időben pedig azonos gyártósoron fognak tisztán elektromos, plug-in hibrid és belsőégésű erőforrással szerelt modelleket készíteni, a kereslet aktuális változásainak megfelelően.

Indul a következő generációs hajtáslánc gyártása

A BMW Csoport európai eladásainak harmadát fogják kitenni elektromos járművek 2025-re, 2030-ra pedig már felét. 2023-ra a vállalatcsoport kínálatában 25 elektromos típus fog szerepelni. A villanyhajtású modellek bővülő kínálatának megfelelően a kompetenciaközpontban az új, házon belül fejlesztett ötödik generációs magasfeszültségű akkumulátorok moduljainak gyártásához használt technológiát is egységesítették, lehetővé téve, hogy a különböző modulok azonos soron készüljenek.

A BMW átszervezte ellátási láncát az ötödik generációs magasfeszültségű akkumulátorokra készülve, és 2020-ban megkezdi a lítium, valamint a kobalt bányákból való közvetlen beszerzését, így biztosítva a teljes átláthatóságot azok eredetével kapcsolatban. A kobaltot ausztrál és marokkói bányákból, a lítiumot pedig szintén ausztrál, illetve más országokban található bányákból fogják beszerezni. Mindazonáltal a két nyersanyag stabil utánpótlását 2025-ig és azon túlmenően is biztosítják a jelenleg hatályos szerződések.

A megnyitó napján az kompetenciaközpontban megkezdődött a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjának gyártása. A magas integráltsággal jellemezhető részegység magába foglalja a villanymotort, a sebességváltót és a teljesítmény elektronikát is. A több teljesítményszintű változatban is készülő legújabb generációs eDrive minden járműkoncepciónál felhasználható lesz. Az új eDrive először a tisztán elektromos BMW i3-ba fog beépítésre kerülni, melynek gyártása idén nyáron fog elkezdődni Kínában.

Az új BMW eDrive egységei a gyártósoron

Az új BMW eDrive egységei a gyártósoron | Fotó: BMW Group PressClub Global

Egy helyen készülnek az elektromos autók és alkatrészek

A BMW dingolfingi egysége kiválóan példázza azt, ahogy az autóipar átformálja magát az elektromobilitásra készülve – magyarázta Christoph Schröder, a dingolfingi üzem vezetője. „Minden itt van egy tető alatt: az akkumulátorok, az elektromos motorok és az autók gyártása” – tette hozzá.

Ma a Dingolfingban készített autók mintegy tizede elektromos. A BMW iNEXT gyártásának 2021-es indulásával a létesítményben egy gyártósoron fognak készülni a tisztán elektromos, a plug-in hibrid, valamint a tradicionális hajtású modellek. A BMW 7-es sorozat következő, a típus történetében első alkalommal akkumulátoros elektromos változatban is kapható generációja is itt fog készülni.

Sok éves tapasztalat, kiterjedt gyárhálózat

Dingolfingban már hosszú évek óta folyik az elektromos részegységek termelése. A BMW i3 energiatároló egységei 2013 óta itt készülnek, 2015-től kezdődően pedig elektromos motorokat is gyártanak a bajorországi létesítményben. Az elektromos járművek magasfeszültségű telepeinek nagy része is az új kompetenciaközpontból fog kikerülni.

A BMW Csoport egy rugalmas gyárhálózattal rendelkezik az elektromos hajtásláncok készítéséhez. A járművekbe kerülő magasfeszültségű akkumulátorok az autógyártó Dingolfingban, Spartanburgban (USA), Senjangban (Kína), illetve egy, a Dräxlmaier Csoporttal közös thaiföldi üzemében készülnek. Az elektromos motorok gyártásáról a dingolfingi és a landshutban lévő egységek gondoskodnak, míg a müncheni Akkumulátorcella Kompetenciaközpont kutatás-fejlesztési feladatokat lát el.

Kiemelt Partnereink