Gyártók Ez már gyanús: mindenki dicshimnuszt zeng a hatéves i3-ról

Ez már gyanús: mindenki dicshimnuszt zeng a hatéves i3-ról

autopro.hu/B.A. | 2020.01.05 04:24

Ez már gyanús: mindenki dicshimnuszt zeng a hatéves i3-ról

Fotó: BMW Group Media Site

Hatéves a BMW i3: az elektromos mobilitás első úttörői már több mint 200 ezer kilométert tettek meg az iránymutató prémium kompakttal.

A károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés hosszú távon fenntartható égisze alatt született modellből világszerte már több mint 165 ezer darabot adtak el.

A 2013-as piaci bevezetése óta a modell a világszerte legnagyobb darabszámban értékesített tisztán elektromos meghajtású prémium kompakttá vált a BMW sajtóközleménye szerint.

200 ezer kilométer

A modell varázsereje a futurisztikus vezetési élménnyel megfűszerezett, kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóságban és a belvárosi kerületek közötti ingázáson messze túlmutató, környezetbarát kvalitásokban rejlik. Mindezt az elektromos mobilitás azon első úttörői is alátámasztják, akik az elsők között ültek be a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktba és az elmúlt hat évben már több mint 200 ezer kilométert utaztak károsanyag-kibocsátás nélkül.

2024-ig meghosszabbított sorozatgyártás

A BMW Group az elkövetkező években még tovább fejleszti a modellt és a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását. A autó első tulajdonosai egybehangzóan a modell megbízhatóságát, tartósságát és egyetlen feltöltéssel is elegendő tisztán elektromos hatótávolságát hangsúlyozzák a BMW i3 legfőbb erényeiként, legyen szó akár a dél-afrikai hőségről, akár az észak-svédországi fagyokról.

Több mint 277 ezer kilométer az eredeti fékrendszerrel

„A BMW i3 koncepciója teljességgel egyedülálló” – meséli az észak-rajna-vesztfáliai Titz városában élő Helmut Neumann, aki 2014 óta vezeti 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt BMW i3 modelljét és Berlinbe, valamint az Alpokba is gond nélkül eljutott vele. „A BMW i3 egy rendkívül gazdaságos autó. És ez alatt nem csupán az energiafogyasztást értem, hanem a fenntartási költségeket is” – teszi hozzá. A BMW i3 kombinált energiafogyasztása 100 kilométerre vetítve, a modell teljes életciklusát nézve átlagosan 13 kilowattóra, amely nem csupán a belsőégésű erőforrással szerelt modellekhez viszonyítva, de az elektromos autók mezőnyében is páratlan: kilowattóránként 30 euro centtel számolva Helmut Neumann BMW i3 modelljének energiafogyasztási költsége 100 kilométerenként mindössze 3,90 euróra jön ki.

Világszerte már több mint 165 ezer darab i3-at adtak el.

Világszerte már több mint 165 ezer darab i3-at adtak el.

A lassítás a BMW i3 esetében legtöbbször intenzív fékenergia-visszatáplálással párosul, amely egypedálos vezetést tesz lehetővé. Így lehetséges az, hogy Helmut Neumann BMW i3 modelljén még 277 ezer kilométer után sem kell lecserélni az eredeti féktárcsákat és fékbetéteket.

Nagyobb energiatartalék

Helmut Neumann egyike a bajor prémiumgyártó azon ügyfeleinek, akik a technológia fejlődésével párhuzamosan kicseréltették a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorát, így az eredetileg 60 amperóra tárolókapacitású és 22 kilowattóra energiateljesítményű energiatároló egységet egy 94 amperóra tárolókapacitású, 33 kilowattóra energiateljesítményű egységre cserélték. Az új akkumulátor érezhetően nagyobb energiatartalékot jelent” ez pedig még kényelmesebbé teszi a hosszabbra nyúló utazásokat” – mondja Neumann.

A 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt.

A 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt.

Nem kellett akkumulátort cserélni

A BMW Group által gyártott nagyfeszültségű akkumulátorok minőségét igazolja, hogy a 2013-as piaci premierje óta a BMW i3 egyetlen példányában sem kellett akkumulátort cserélni idő előtti elhasználódás vagy jelentős mértékű öregedés miatt. Látva, hogy a BMW i3 nagyfeszültségű akkumulátorainak teljesítménye még az eleinte megadott 100 ezer kilométer után sem csökken, a BMW Group Európában 8 évre vagy 160 ezer kilométerre növelte a tisztán elektromos prémium kompakt energiatároló egységére nyújtott gyártói garanciát.

Második élet

A müncheni központú vállalatcsoport az elmúlt években az autókban elhasználódott akkumulátorok újrafelhasználási módját is kifejlesztette: az öreg energiatároló egységek fix akkumulátortelepeken kezdik meg második életüket, a lakossági villamosenergia-hálózathoz csatlakoztatva vagy a zöld energia házon belüli legoptimálisabb felhasználását segítve. Lipcsében működő gyárának energiaellátását például szélerőművekkel biztosítja a bajor gyártó, amely a BMW i3 előszériás példányaiból kiszerelt és idő közben nagyobb teljesítményűre cserélt energiatároló egységekből álló akkumulátortelepen tárolja a zöld energiát.

Töltés otthon és a munkahelyen

A BMW i3 a gyakorlatban is garantálja a papíron megadott tisztán elektromos hatótávolságot, amelynek köszönhetően hosszú távú használhatóságot kínál ügyfeleinek. Az Ausztriában élő Gabriele Forster például már első nap felvette a közlekedés és a járműtöltés optimális ritmusát, hogy minden pillanatban hatékonyan használhassa környezetbarát gépkocsiját otthona és munkahelye között.

A BMW i3 számos területen megállja a helyét.

A BMW i3 számos területen megállja a helyét.

A 60 amperóra tárolókapacitású akkumulátorral szerelt modellt napközben a munkahelyén, éjszaka pedig otthonában csatlakoztatja a kiépített fali töltőhöz, a 200 kilométerre elegendő tisztán elektromos hatótávolság így még a váratlan kitérőkre is elegendő energiát biztosít.

Hosszabbítós megoldás

Az Egyesült Államokban élő Robert Cleary napi 150 kilométert ingázik károsanyag-kibocsátás nélkül. Az elmúlt évek során egyetlen alkalommal fogyott el alóla az akkumulátorban tárolt energia – 50 méterre az otthoni gépkocsi-feljárótól, így a problémát egy hosszabbítóval megoldotta.

A BMW a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását.

A BMW a tervek szerint egészen 2024-ig meghosszabbítja sorozatgyártását.

120 amperóra

A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakthoz 2018 negyedik negyedévében vált elérhetővé az eddigi legkorszerűbb, 120 amperóra tárolókapacitású nagyfeszültségű akkumulátor, amely 42,2 kilowattóra energiateljesítményével a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel több mint 285–310 kilométer, a hétköznapi használat során pedig 260 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. Ez mintegy 50 százalékos hatótávolság-növekedést jelent a BMW i3 2013-ban debütált első példányaihoz képest.

Nyitókép: BMW

Kiemelt Partnereink