Gyártók Európán kívüli piacokat keres a Volkswagen

Európán kívüli piacokat keres a Volkswagen

autopro.hu/V.M. | 2022.11.15 04:21

Európán kívüli piacokat keres a Volkswagen

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen Dél-Afrikában működő üzletegysége többek között Ázsiában és Latin-Amerikában keres új piacokat hagyományos hajtású járműveinek. Az Európától való kényszerű elfordulás közvetlen következménye az öreg kontinens szabályozásvezérelt elektrifikációjának.

Dél-Afrika autóipara az ország GDP-jének 5 százalékát adja, miközben százezernél is több embernek biztosít megélhetést. Az előállított autók háromnegyedét exportálják, többségüket Európába, ami azt jelenti, hogy az afrikai ország autóipara nagyban függ az európai kereslettől.

Pont emiatt az Európai Unió azon törekvése, hogy 2035-től betiltsa a belső égésű új autók forgalmazását, létkérdésként jelenik meg a dél-afrikai autógyártás számára, amit a helyi kormány is felismert.

Új piacokat keresnek az elektrifikáció helyett

A sebes európai elektromos átmenet ellenére a VW dél-afrikai üzemeit nem fogják rövid időn belül villanyautók készítésére átállítani – osztotta meg Reuters-szel Martina Biene, a Volkswagen Dél-Afrika nemrég kinevezett ügyvezető igazgatója.

A vezető egy teljesen más megoldást vázolt fel a brit hírügynökségnek adott interjú során. Elmondása szerint a konszern indiai és brazíliai gyártási központjaival fognak együttműködni annak érdekében, hogy az elektrifikációban lassabban haladó Ázsiában, Latin-Amerikában és Afrikában lévő piacok számára készíthessenek benzin- és dízelhajtású járműveket.

„Egyértelműen ez a jelenlegi stratégiánk” – fogalmazott Biene. „Úgy gondolom, hogy 2035-re fognak elektromos járműveket gyártani Afrikában… de az addig tartó időszakban valószínűleg kevesebbet fogunk Európába exportálni, mint más országokba.”

Kiaknáznák az afrikai keresletet

A Volkswagen Dél-Afrika egységeiben 2021-ben több mint 129 ezer járművet és 58 ezernél is több belső égésű erőforrást készítettek. Ezek nagy részét más államokba exportálták.

Biene a Reuters-szel azt is megosztotta, hogy a német konszern a jövőben nagyobb figyelmet fordítana az afrikai piacokra. Ez az országok többségénél Dél-Afrikában gyártott benzines és dízelüzemű autók forgalmazását, míg az olyan országokban, mint a Mauritiusi Köztársaság vagy Dél-Afrika, importált elektromos autók értékesítését is jelenti.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink