Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
És akkor hívjunk még vissza 3,4 millió autót
Nem látni a végét az akár a General Motors végét is jelenthető visszahívási botránynak, az amerikai óriás a minap ismét visszahívott rengeteg autót Észak-Amerikában.
Ahogy azt mi is megírtuk, a múlt héten visszahívták az elmúlt négy évben gyártott összes Chevrolet Camarót az indítókulcs esetleges meghibásodása miatt. Ekkor derült ki, hogy újabb típusok és újabb modellek érintettek, így a GM kénytelen volt újabb 3,4 millió autóst értesíteni, hogy fáradjanak be a szervizekbe.
A probléma ugyanaz, az indítókulcs kimozdulhat a helyéről (akár egy nehezebb kulcscsomótól), a gyújtás lekapcsol, a motor leáll, az autó pedig balesetet okozhat, a légzsákok pedig nem nyílnak. A bűnbak ebben a visszahívásban is Ray DeGiorgio mérnök, aki az első Chevrolet Cobaltokat érintő botrány felelőse volt. Eddig 15 embert bocsátott el a GM a botrány miatt.
A visszahívások megrengethetik a General Motors kényes pénzügyi egyensúlyát, csak az első félévben két milliárd dollárra tehetők a visszahívások költségei, szám szerint ez volt a 44 visszahívása a GM-nek idén. Észak-Amerikában húszmillió autót hívtak vissza, ezek közül kilencmilliót a gyújtáskapcsoló hibája miatt, számos modellt többször, többféle probléma miatt is visszavártak a szervizek.
A mostani visszahívás számlájára hat baleset és nyolc enyhébb sérülés írható, a 2,6 milliós Cobalt (Ion és társai) visszahívás előzményeként tizenhárman meghaltak 54 balesetben. A GM vezetőjét, Mary Barrát a botrány kapcsán már másodszor hallgatta meg a képviselőház. A nemrég kinevezett ügyvezető megígérte, hogy minden esetet kivizsgálnak és megnyugtatóan megoldják a problémás ügyeket.
A legutóbbi kínos visszahívás főszereplője a Chevrolet Impala |
A friss visszahívásban (csak az USA-ban 3,16 millió autó) 2006-2014-es Chevrolet Impala modellek, valamint 2000-2011 között gyártott Buick, Cadillac és más Chevrolet típusok érintettek. Ezek közül csak az Impalát gyártják jelenleg, igaz annak is csak egy Limited változatát, amelyet autókölcsönzők használnak. A korábbi Cobalt eseteknél a szervizekben kicserélték a teljes gyújtáskapcsolót, ezúttal költség- és időspóroló megoldásként magát a kulcsot cserélik ki könnyebbre, vagy részben műanyagra.
Mivel a baj nem jár egyedül, amerikai közlekedési hatóság 165 770 GM-jármű visszahívását rendelte el USA-ban, teljesen más okok miatt:
• 68 887 darab 2013-14-es (modellév, azaz egy évvel korábbi a gyártás) Cadillac ATS-ben és 21 863 2014-es Cadillac CTS-ben az automatikus váltó bovdenje félrecsúszhat, ami a váltókar mozgatását meggátolhatja.
• 57 192 darab 2015-ös (modellév) Chevrolet Silverado 2500/3500 HD és 2015-ös GMC Sierra 2500/3500 HD modelleknél a szervokormány tömlőbilincse meglazulhat és megszűnhet a kormány- és a fékrásegítés
• 16 932 darab 2011-es modellévű összkerekes Cadillac CTS szedánnál váratlanul kinyílhatnak a függönylégzsákok. 15 esetben jeleztek ilyent az ügyfelek.
• 712 2014-es modellévű sportülésekkel szerelt Chevrolet Corvette-ben ülő nem bekötött gyermek, valamint az ajtókárpit megakadályozhatja az oldallégzsák kinyílását. A szervizek kicserélik a légzsákot, de addig sem biztonságos kisgyermeket bekötve sem az első ülésen szállítani.
• 184 darab bizonyos padlószőnyeggel szerelt 2014-15-es modellévű Chevrolet Silverado és GMC Sierra pickupoknál begyűrődhet a láb alá a szőnyeg.