Gyártók Erősebb verzió érkezik a legolcsóbb e-autóból

Erősebb verzió érkezik a legolcsóbb e-autóból

autopro.hu/P.B. | 2023.01.14 12:16

Erősebb verzió érkezik a legolcsóbb e-autóból

Fotó: Dacia

Európa legolcsóbb elektromos autója a Dacia Spring, ami egyben a Renault román leányvállalatának az egyetlen elektromos modellje is. A kisautót mostantól erősebb hajtással, Spring Extreme Electric 65 néven is forgalmazni fogják.

A Dacia az éppen zajló Brüsszeli Autószalonon mutatta be a Spring legújabb kivitelét. A modell új villanymotort kapott, aminek 48 kilowatt a teljesítménye. A kizárólag az új „Extreme” felszereltségi szint számára fenntartott villanymotor egy új sebességváltóhoz csatlakozik, „amely megnöveli a hajtókerekekre továbbított nyomatékot, amivel jobb gyorsulást és hatékonyabb regenerációt tesz lehetővé” – állítja a Dacia, ám további részleteket nem közöltek az autóról.

Az új Electric 65 villanymotorral (amiben a kódszám a lóerőben kifejezett teljesítményre utal) a Spring Extreme 220 kilométeres hatótávolságra lesz képes a WLTP szabványa szerint, vegyes felhasználás mellett, míg tisztán városban akár 305 kilométer is összejöhet. A belépő szintű Electric 45 motor a maga 33 kilowatt teljesítményével változatlan marad az „Essential” kivitelben.

Külsőleg is megújul a Spring

Az „Extreme 65” kivitelhez egy új fényezés is társul, az úgynevezett „Slate Blue”. Ennél a színű fényezésnél a tetősínek, a külső tükrök házai, a kerékagyak, a Dacia logó a csomagtérajtón és a fényszórók alatt is réz színű díszítést kap.

Franciaországban a Dacia Spring Extreme Electric 65 listaára 22.300 eurótól, míg Németországban 24.550 eurótól indul, ami azt jelenti, hogy ha nem is sokkal, de tízmillió forint alatt maradhat a modell ára hazánkban is – ezzel egyébként szinte egyedül lenne a Spring erősebb verziója is, ahogyan korábban beszámoltunk róla, elektromos autót alig kapni tízmillió forint alatti áron újonnan.

A Spring alapkivitele ezután 22.750 euró lesz Németországban, míg a francia vásárlók már 20.800 euróért hozzájuthatnak. Az új Electric 65-ös motorral szerelt Dacia Spring Extreme első szállítására a tervek szerint 2023 nyara előtt kerül sor.

Az akkumulátor marad

Érdekesség, hogy a Spring újabb verziójában is az az akkumulátor marad, ami az előzőben volt. A Dacia a jármű hálózati szolgáltatásai által gyűjtött adatokkal indokolja, hogy az akkumulátoron semmit nem változtattak. Mint írják, az „értékes betekintést nyújtott abba, hogyan felel meg a jármű az ügyfelek igényeinek”. Például az ügyfelek átlagosan mindössze 31 kilométert tettek meg naponta – és ez is csak 26 kilométer/órás átlagsebességgel.

A statisztikák szerint egyébként általában második autóként használják a háztartásokba a Springet, és 75 százalékban otthon töltik azt – írja az aelectrive.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink