Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akár 2030-ig is velünk maradhat a benzines Volkswagen Polo
2024.05.10 10:23TwinCAT 3 alapokban segít a Beckhoff
2024.05.10 09:16Magyarországról hódítja meg az e-bike-osok világát a GPS Tuner
2024.05.10 08:18Új megállapodást kötött a győri Audi és a Széchenyi István Egyetem
2024.05.10 07:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Érkezik Európába is a jogosítvány nélkül vezethető autó
A 14 éves és annál idősebb gyerekek egyes európai országokban mopedengedéllyel vezethetik a Citroen Ami retró riválisát, de Magyarországon sem szükséges B kategóriás jogosítvány a jármű vezetéséhez.
A Micro által gyártott Microlino mindig is stílusos gyerekjátéknak tűnt, és most egy új változat is elérhető, amelybe a gyerekek is beszállhatnak és vezethetik. A Microline Lite hasonló, mint a már létező elektromos buborékautó, amely már néhány éve kapható Európában, de ezt a változatot úgy alakították át, hogy megfeleljen azoknak az előírásoknak, amelyek lehetővé teszik, hogy már 14 éves korú vezetők is a volán mögé ülhessenek.
Míg az alapváltozat egyetlen 17 lóerős villanymotorja 90 kilométer/óra végsebességet biztosít, addig a 12 lóerős Lite, amelyet ezen a héten mutatnak be a Genfi Autószalonon, 40 kilométer/órára van szabályozva, ez a megengedett maximális sebesség ugyanazon az L6e négykerekűek szabályozásán alapul, amely a Citroën Ami és annak Opel Rocks és Fiat Topolino utódai formálását segítette.
Az L6e követelményeinek teljesítése azt jelenti, hogy a fiatal tizenévesek is a volán mögé ülhetnek, bár a minimális vezetési korhatár országonként változik: Franciaországban és Olaszországban 14, Svédországban, Németországban, Ausztriában és Spanyolországban 15, a legtöbb más országban pedig 16 évesnek kell lenni. De nem a gyerekek az egyetlen célközönség. Az L6e járműveket Európában bárki vezetheti, akinek nincs autóhoz jogosítványa, feltéve, hogy rendelkezik mopedengedéllyel.
Vizuálisan nincs nagy látnivaló
Vizuálisan a színpalettán túl nem sok minden különbözteti meg az új Lite-ot a gyorsabb standard Microlino-tól. Az élénk színek és a BMW Isetta által inspirált dizájn alatt ugyanazt az acélból és alumíniumból készült karosszériát találni, amelynek teljes elülső panelje oldalra fordul, hogy a két ülésre be lehessen szállni.
A vásárlók 5,5 és 11 kilowattórás akkumulátorok közül választhatnak, a kisebbik 100 kilométeres hatótávolságot biztosít, és két órát vesz igénybe a 80 százalékos feltöltés, míg a nagyobbik csomag 180 kilométeres hatótávolságot kínál, és négy órát vesz igénybe a feltöltés. Az eredeti, teljes sebességű Microlino egy 15 kilowattórás akkumulátorral is választható, amely 228 kilométer hatótávolságot biztosít, de ez a Lite modellben nem áll rendelkezésre.
A Micro, amely az 1990-es évek végén és a 2000-es években a Micro és a Razor nevek alatt kick robogók értékesítésével szerzett nevet, nem adta ki a Torinóban épített Lite listaárát, de azt nyilatkozták, hogy négyéves szerződéssel havonta 169 dollárért lesz elérhető, ha a vásárlók 25 százalékos előleget fizetnek.
Ez csak valamivel kevesebb, mint amit a Micro kér a normál teljesítményű, alapfelszereltségű Microlino-ért, de nyilvánvaló, hogy a Lite olyan vezetők számára készült, akik jogilag nem ülhetnek a gyorsabb változat volánja mögé, így a vásárlók valószínűleg nem fognak a kettő között keresztbe-kasul vásárolni. A Lite idén tavasszal kerül forgalomba Európában – írja a Carscoops.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!