Gyártók Elon Musk Teslája az űrben, a gyártó profitja a mélyben

Elon Musk Teslája az űrben, a gyártó profitja a mélyben

autopro.hu/B.B. | 2018.02.12 12:34

Elon Musk Teslája az űrben, a gyártó profitja a mélyben

Miközben Elon Musk a fél világ figyelmét magára vonva, egy sor rekordot megdöntve kilőtte Roadsterét az űrbe, az elektromos autógyártó eddigi legnagyobb negyedéves mínuszát hozta össze. Bár a Model 3-ról továbbra is inkább csak rossz hírek szállingóznak, a Tesla-részvényeseknek talán mégsem kell megijedniük.

Világszerte hatalmas érdeklődés övezte, ahogyan a világ legnagyobb teljesítményű rakétájával égbe emelkedett Elon Musk korábbi Tesla Roadstere. Az összesen három Falcon-9-hajtotta szerkezet kilövése egyrészt a Tesla- és SpaceX-vezér Elon Musk csillagászati-űrhódítási vízióinak eddigi legfontosabb tesztjét, egyben talán a történelem legegyedibb autóreklámját jelentette.

A hideget-meleget kapó attrakció kétségtelenül hatásos és hasznos technológiai demonstráció volt, ugyanakkor ettől még nem oldódnak meg a Tesla nehézségei, melyekből rögtön kettő is érkezett az elmúlt napokban.

A gyártó még mindig küzd olcsóbbnak szánt elektromos autója, a Model 3 termelésének felfuttatásával. A megszaladó költségek miatt a cég 2017 utolsó három hónapjában eddigi legnagyobb negyedéves veszteségét szenvedte el: az október-december időszakban 675 millió dollár mínuszt kénytelen elkönyvelni. A költségeket még a forgalom 11 százalékos, 3.288 millió dollárra való növekedése sem tudta ellensúlyozni.

Bár a vizsgált negyedévben a kiszállított példányszámok is növekedtek – a gyártó csaknem harmincezer gépre talált vevőt -, az eladásokat egyelőre inkább a korábbi, prémium modellek pörgetik. A Model 3-ból három hónap alatt 1.542 példány készült el, a korábban tervezettek alapján ennek a számnak az idei második negyedévre már 130 ezerre kellene növekednie.

Ez már önmagában sem lenne kis teljesítmény, azonban a Jalopnik értesülései szerint a Teslának ráadásul minőségi problémákat is le kell küzdenie. A lap egy detroiti műszaki tanácsadó cég vezetőjét idézi: Sandy Munro, miután testközelből vizsgálhatott meg egy Model 3-at, problémás illesztésekről, nehezen nyitható ajtókról és szemmel láthatóan utólagos javításokról, pótlásokról számolt be, majd egyenesen egy kilencvenes évekbeli Kiához hasonlította a Tesla új modelljét. – Nem tudom, ezt hogyan adhatták ki, summázta tapasztalatait Munro.

Kiemelt Partnereink