Gyártók Eladási rekordot ért el tavaly a Daimler

Eladási rekordot ért el tavaly a Daimler

MTI | 2020.01.09 13:48

Eladási rekordot ért el tavaly a Daimler

A decemberi eladások csökkenése ellenére is éves rekordot ért el a Mercedes-Benz autók eladásával 2019-ben a Daimler.

Decemberben 0,3 százalékkal kevesebb Mercedes-Benz márkájú autót értékesített a Daimler mint egy évvel korábban, éves eladásai azonban 1,3 százalékkal 2,34 millióra emelkedtek, ami újabb rekord, sorban a kilencedik.

Kína vezette az eladásokat

A konszern beszámolója szerint eladási rekordot értek el Németországban, Kínában és az Egyesült Államokban elsősorban a SUV modellek népszerűségének köszönhetően. A legnagyobb növekedést, 6,2 százalékosat Kínában érte el a Daimler.

„Kihívásokkal terhes éve volt az autóiparnak a tavalyi, de az elkövetkező két év is minden korábbinál nagyobb mértékben az ágazat átalakításáról fog szólni" - jelentette ki Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója az éves beszámolót kommentálva.

Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója

Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója

A Kecskeméten készülő autók jelentős mértékben járultak hozzá ahhoz, hogy tavaly értékesítési csúcsot dönthetett belföldön a Mercedes - közölte a gyártó magyar kereskedelmi leányvállalata. Kiemelték, hogy a negyedik egymást követő évben vezetik a prémium személyautók eladási rangsorát Magyarországon, tavaly 8 hónapon keresztül álltak az első helyen. A Mercedes 2016 óta 75 százalékos növekedést ért el a belföldi személyautó-üzletágban.

A Datahouse múlt héten közölt összesítése szerint tavaly 4503 Mercedes-Benz személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

A Mercedes-Benz Hungária Kereskedelmi Kft. értékesítéseinek nettó árbevétele 2017-ben megközelítette a 101 milliárd forintot, 2018-ban meghaladta a 108 milliárd forintot. Adózott eredménye 610 millió forintról majdnem 1,5 milliárd forintra nőtt egy év alatt a nyilvános cégadatok szerint.

Leépítési hullám jön

Az elődjét a vezetői poszton tavaly májusban felváltó vezérigazgató a konszern eredményességének romlása és a technológiai átállás magas költségei miatt szigorú költségcsökkentési programot léptetett életbe, amely egyebek között több mint 10 ezer alkalmazott elbocsátását is maga után vonja. A konszernnek főként az év első felében kellett nehézségekkel megküzdenie a kompakt osztály új modellekre való átállítása, valamint a SUV modellek gyártásában bekövetkezett fennakadások miatt. A SUV modellek értékesítése tavaly 4,5 százalékkal csökkent, de ezzel együtt is ez a kategória adja a Mercedes-Benz autók eladásának harmadát.

Ola Källenius szerint tavaly is a Mercedes-Benz vezette a prémium márkák világpiacát a BMW és az Audi előtt. A BMW konszern még nem tette közzé ugyan a BMW márka eladási adatait, de a már ismert eredmények alapján a Mercedes-Benz novemberig 160 ezres, szinte behozhatatlan előnyre tett szert az éves eladásokban. Az Audi lemaradása pedig még ennél is nagyobb. A stuttgartiak 2016-ban vették át a vezetést a prémium kategóriában a müncheni konszerntől.

A Smart teljesen átalakul

A konszern összes márkáját beleértve azonban a BMW vezeti az eladásokat. A Mini márka eladásaival együtt a BMW tavaly 2,52 millió autót értékesített, a Daimler pedig a Smart márkával együtt 2,46 milliót, 0,7 százalékkal többet mint 2018-ban.

A Smart eladásai 9,3 százalékkal csökkentek tavaly elsősorban azért, mert a Daimler teljesen elektromos platformra állítja át a márkát és kínai vegyesvállalatba viszi át a gyártását.

Képek: media.daimler.com

Kiemelt Partnereink