Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyszerűsít a típusjelölésein az Audi
Az Audi el fogja engedni a jelenlegi hajtáslánc-elnevezési stratégiáját, ezzel véget vet a teljesítményhez homályosan kapcsolódó számokat használó rendszernek.
Az először 2017-ben bevezetett számstratégia a Q6 e-tron SUV-tól kezdve teljesen megszűnik. A számok eltörlésének fokozatos kivezetése csendben a Q8 e-tron bevezetésével kezdődött, bár a márka zászlóshajó elektromos SUV-jának csomagtérfedelén nem szerepelnek számok, az árképzésben és a sajtóanyagokban továbbra is feltüntetik a megnevezést.
Florian Hauser, az Audi akkumulátoros elektromos járművekért felelős értékesítési és termékmarketing vezetője az Auto Expressnek elmondta, hogy a márka a jövőben nagy hangsúlyt fektet arra, hogy megkönnyítse a vásárlók dolgát. „Amikor az egyszerűségről beszélünk, akkor nem csupán az opciókról és a konfigurációs folyamatról beszélünk – a régebbi Audi modellekkel ellentétben a Q6-oshoz mindössze egy maroknyi opciós csomag közül lehet választani –, hanem valóban arra gondolunk, hogy a Q6-oshoz a legkarcsúbb motorprogramot kapjuk, amely még mindig az ügyfeleink igényeire utal."
Kevesebb választék
Mivel kevesebb hajtáslánc közül lehet majd választani, az Audi leegyszerűsítheti kínálatának elnevezési struktúráját a meghajtott kerekek száma és az egy vagy két teljesítmény közül való választás alapján, és a Q6 normál összkerékhajtású változatát a jövőben egyszerűen „quattro" néven fogják emlegetni.
„Ha pedig egy quattroval ellátott teljesítménymodellről van szó, akkor „SQ6'" – mondja Hauser. „Ha arra gondolunk, hogy mi lesz a következő, amikor hátsókerék-hajtásról beszélünk, az csak egy Q6 lesz. A kisebb és nagyobb akkumulátorok esetében gondolkodhatunk egy utótagban a „6" mögött - például „Performance". És így már nincs szükségünk a számokra, ezért nem is mutatjuk meg őket."
A belső égésű autók sem kivételek
Míg a vállalat megerősítette, hogy a későbbi elektromos autók a jövőben elhagyják a számozási stratégiát, a rendszert a belső égésű autók csomagtartófedeléről is el fogják távolítani – bár belsőleg még mindig vita van arról, hogy a konfigurációs oldalakról is eltűnik-e.
Az Audi számozási struktúrája a hajtásláncok teljesítmény szerinti elkülönítését szolgálta, de a következetlen csoportosítás – és maguknak a számoknak a látszólag önkényes megválasztása – sokak számára zavaróvá tette a rendszert. Például a „30-as" hajtáslánc 109 és 128 lóerő közötti teljesítményű autókat jelentett, a „45-ös" viszont 226 és 248 lóerő közötti teljesítményt – írja az Auto Express.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!