Gyártók Egyszerűsít a típusjelölésein az Audi

Egyszerűsít a típusjelölésein az Audi

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.21 04:20

Egyszerűsít a típusjelölésein az Audi

Fotó: Audi Press

Az Audi el fogja engedni a jelenlegi hajtáslánc-elnevezési stratégiáját, ezzel véget vet a teljesítményhez homályosan kapcsolódó számokat használó rendszernek.

Az először 2017-ben bevezetett számstratégia a Q6 e-tron SUV-tól kezdve teljesen megszűnik. A számok eltörlésének fokozatos kivezetése csendben a Q8 e-tron bevezetésével kezdődött, bár a márka zászlóshajó elektromos SUV-jának csomagtérfedelén nem szerepelnek számok, az árképzésben és a sajtóanyagokban továbbra is feltüntetik a megnevezést.

Florian Hauser, az Audi akkumulátoros elektromos járművekért felelős értékesítési és termékmarketing vezetője az Auto Expressnek elmondta, hogy a márka a jövőben nagy hangsúlyt fektet arra, hogy megkönnyítse a vásárlók dolgát. „Amikor az egyszerűségről beszélünk, akkor nem csupán az opciókról és a konfigurációs folyamatról beszélünk – a régebbi Audi modellekkel ellentétben a Q6-oshoz mindössze egy maroknyi opciós csomag közül lehet választani –, hanem valóban arra gondolunk, hogy a Q6-oshoz a legkarcsúbb motorprogramot kapjuk, amely még mindig az ügyfeleink igényeire utal."

Kevesebb választék

Mivel kevesebb hajtáslánc közül lehet majd választani, az Audi leegyszerűsítheti kínálatának elnevezési struktúráját a meghajtott kerekek száma és az egy vagy két teljesítmény közül való választás alapján, és a Q6 normál összkerékhajtású változatát a jövőben egyszerűen „quattro" néven fogják emlegetni.

„Ha pedig egy quattroval ellátott teljesítménymodellről van szó, akkor „SQ6'" – mondja Hauser. „Ha arra gondolunk, hogy mi lesz a következő, amikor hátsókerék-hajtásról beszélünk, az csak egy Q6 lesz. A kisebb és nagyobb akkumulátorok esetében gondolkodhatunk egy utótagban a „6" mögött - például „Performance". És így már nincs szükségünk a számokra, ezért nem is mutatjuk meg őket."

A belső égésű autók sem kivételek

Míg a vállalat megerősítette, hogy a későbbi elektromos autók a jövőben elhagyják a számozási stratégiát, a rendszert a belső égésű autók csomagtartófedeléről is el fogják távolítani – bár belsőleg még mindig vita van arról, hogy a konfigurációs oldalakról is eltűnik-e.

Az Audi számozási struktúrája a hajtásláncok teljesítmény szerinti elkülönítését szolgálta, de a következetlen csoportosítás – és maguknak a számoknak a látszólag önkényes megválasztása – sokak számára zavaróvá tette a rendszert. Például a „30-as" hajtáslánc 109 és 128 lóerő közötti teljesítményű autókat jelentett, a „45-ös" viszont 226 és 248 lóerő közötti teljesítményt – írja az Auto Express.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink