Gyártók Egyetemi projektekkel erősít az MAN

Egyetemi projektekkel erősít az MAN

autopro.hu/Sz.K. | 2023.04.16 04:17

Egyetemi projektekkel erősít az MAN

Fotó: Man Trucks & Buses

A MAN Truck & Bus megerősíti együttműködését a környező tudományos intézményekkel. Közösen fognak kutatni a fosszilis energiaforrásoktól mentes motorok után, ezzel próbálják szorosabbra fűzni a kapcsolatot a tudomány és az ipar között.

A nürnbergi Friedrich-Alexander University (FAU) és a Georg Simon Ohm Nürnbergi Alkalmazott Tudományok Egyetemével (Ohm) való együttműködésen dolgoznak az MAN nürnbergi központjában. Az együttműködés mindkét esetben a „Campus Future Driveline” címet viseli. A MAN telephelyén található közös laboratóriumokat hivatalosan is megnyitották, az első Ohm-hallgatók 2022 nyarán beköltöztek az ottani munkahelyeikre. A laboratóriumok átalakítása 2022 elején kezdődött a helyszínen.

A Traton leányvállalatának nürnbergi telephelyén ma öt tesztállomás működik. Az MAN elmondta, hogy nyolc állomást építenek akkumulátorokhoz és üzemanyagcellákhoz, valamint egy anyaglaboratóriumot is kialakítanak. A korábban megüresedett A3, A5 és A8 épület kölcsönös használata mindkét fél számára előnyös helyzetet jelent. A Campus Future Driveline beköltözése előtt az MAN helyiségeiben földgáz- és dízelmotorok fejlesztésével foglalkoztak.

Célok és közös megvalósítások

A trió célja a speciális tesztberendezések és mérőberendezések közös használata mellett a közös célok kigondolása, valamint az oktatás és továbbképzés ösztönzése előadások és oktatási modulok keretében.

A Campus Future Driveline első közös projektjei már folyamatban vannak. A FAU például a Hidrogén című műszaki előadást prezentálta a MAN Academy számára. Az Ohm által kifejlesztett alapképzés a hidrogén és üzemanyagcellák témakörében már szintén elindult. Az üzemanyagcellák területén az „Fuel-Cell System Heavy Duty” (FAU) kutatási projekt vette kezdetét. Az NFLUID (Ohm) projektben egy energialaboratórium létrehozása, valamint a SMART.H2 (Ohm) projekt szintén megkezdődött. A már megkezdett BNG 2.0 projekt (TH Nürnberg) az akkumulátortechnológia továbbfejlesztésével foglalkozik.

„A MAN Truck & Bus számára a nürnbergi campus egy újabb mérföldkő a helyszín átalakításában. Itt készültek és készülnek már most is a leghatékonyabb dízelmotorok. Itt fogják a jövőben kifejleszteni és gyártani ügyfeleink számára a leggazdaságosabb akkumulátorokat és elektromos motorokat” - mondta Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója.

Az ipar és a tudomány együttműködése

Niels Oberbeck, a Georg Simon Ohm University of Applied Sciences elnöke szerint az alkalmazásorientált kutatás nemcsak a régió számára fontos, hanem az oktatást is továbbfejleszti: „Hallgatóink olyan ismeretekre tesznek szert, amelyek a vállalatok, az egyetem kölcsönhatása nélkül nem lennének lehetségesek.”

Joachim Hornegger, a FAU elnöke hozzáteszi, hogy a tudomány és az ipar közötti szoros együttműködés elengedhetetlen a közlekedés átalakításához. „A FAU-nál a tudósok az elmúlt években meghatározó szerepet játszottak az innovatív közlekedési technológiák alakításában, valamint a hallgatók is foglalkoznak a témával a különböző szakokon. A Campus Future Driveline most még közelebb hozza egymáshoz a régió három fontos partnerét, a MAN-t, a FAU-t és a THN-t.”

A tavalyi év közepe óta nyilvános, hogy a MAN Truck & Bus 2025 elejétől Nürnbergben nagyüzemi termelésben fogja gyártanni az e-teherautók és e-autóbuszok nagyfeszültségű akkumulátorait. A vállalat a következő öt évben 100 millió eurót (37 milliárd forintot) tervez befektetni erre a célra. A bajor gazdasági minisztérium 30 millió euróval (11 milliárd forinttal) támogatja a projektet – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink