Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Eddigi legfényűzőbb modelljét készíti a Lotus
A Lotus véglegesítette az egyelőre csak Type 133 néven futó elektromos szedánja dizájnját. A 2023-ban bemutatkozó modellről egyúttal több részlet is kiderült, melyekből az is nyilvánvalóvá vált, hogy ez lesz a brit sportautó-gyártó leginkább luxust képviselő járműve.
Az 1992-ben kivezetett Carlton óta a Lotus első négyajtós modellje lesz a Type 133, ami lehetővé fogja tenni a márkának, hogy versenytársat állítson a Porsche Taycan, a BMW i4 és a Mercedes-Benz EQE modelleknek.
Az Autocar értesülése szerint a Lotus Type 133 koncepciója hasonló lesz a 2024-ben érkező Polestar 5-éhez. Ennek, illetve annak ellenére, hogy mindkettő gyártó a kínai Geely-hez tartozik, a kettő típus között markáns különbség lesz Matt Windle, a Lotus vezérigazgatója szerint.
Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a Polestar és a Lotus autói azonos platformra fognak-e épülni, ahogy az sem biztos, hogy az előbbi vállalat 886 lóerős összkerékhajtásos hajtásrendszerét fogják-e a Lotus-ba építeni. Windle azt azonban az Autocarnak nyilatkozva elárulta: „A Lotus szellemisége lesz az autóban.” Hozzátette, hogy abban inkább a Lotus luxus oldala lesz hangsúlyos.
Jók az első visszajelzések
Bár a potenciális vásárlóknak még várniuk kell, a Type 133 dizájnját már megmutatták a márkakereskedőknek. „Nagy volt az izgatottság” – jellemezte a dizájnra adott reakciókat Windle.
Peter Horbury, a Lotus dizájnért felelős vezetőhelyettese rámutatott, hogy ugyan szükség van egy bizonyos mértékű hasonlóságra a márka modelljei között, azonban „a család minden tagjának saját karaktere lehet”. Ez alapján a Type 133 dizájnvonásokat örökölhet a márciusban leleplezett Eletre elektromos SUV-tól, összességében azonban mégis egyedi arculattal rendelkezhet majd.
Erősíti a Lotus-t a Geely-hez tartozás
Arra rátérve, hogy a Lotus és a Polestar hogyan működhet együtt a jövőben, Windle elmondta, hogy a Geely gyakorlatilag szabad kezet adott nekik a partnerek megválasztásában. „Mivel a Lotus egy kisebb, még növekvő vállalat, kézenfekvő technológiákat átvenni a testvérvállalatainktól… Ez azonban a másik irányban is működik: a testvérvállalataink és a Geely a Lotus-t a hajtáslánc, az elektromos hajtóegység, az útfekvés és a kormányzás fejlesztése miatt keresik – ez egy igazán rugalmas, organikus szervezet.”
„Erősebbek vagyunk egy vállalatcsoportként, de elég elkülönülten állunk a csoporton belül ahhoz, hogy ne olvadjunk össze” – húzta alá Windle.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!