Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
E-Golfok szállják meg Ruandát
A Volkswagen e-Golfokat szállít egy ruandai személyszállító szolgáltatónak, mely a vállalat reményei szerint csupán első lépése egy olyan piacbővítési folyamatnak, amit más országokban folytathat majd tovább. A német márka azonban nem csak Afrikában, hanem a világ más piacain is igyekszik növelni részesedését.
Ruanda mint afrikai tesztpálya
A közép-afrikai ország, megbízható infrastruktúrájának, stabilitásának és viszonylag kedvező üzleti környezetének köszönhetően, sikeresen vonzza be a külföldi befektetéseket, és egyben otthont ad a Volkswagen egyik autó-összeszerelő üzemének is. Az elektromos járművek importálásának eredeti célja az volt, hogy az autók helyi időjárási körülmények között nyújtott teljesítményét tesztelhessék.
A vállalat afrikai ágazatának vezetője, Thomas Schaefer elmondta: „Harminc milliárd dollárt fektetünk új elektromos járművekbe, valamint platformokba és az egész világ ebbe az irányba halad. Tervünk szerint a flotta teljes egészét elektromos hajtású járművekre fogjuk cserélni Afrikában”. A márka, melynek célja évi hatszázezer elektromos autó gyártása 2022-re, Kigaliba ötven e-Golfot szállít az első néhány hónap leforgása alatt. Az autókat a továbbiakban a saját, tavaly decemberben elstartolt személyszállító szolgáltatásába, a Move-ba integrálja majd.
A háttér-infrastruktúrát a Siemens biztosítja
A szintén német Siemens tizenöt töltőpontot létesít Kigaliban. A töltők egy óra alatt képesek lesznek nyolcvan százalékra feltölteni egy autó akkumulátorát, míg a járművek otthoni töltése nagyjából tizenegy órát igényel, mondta el a Volkswagen Dél-afrikai ágának kommunikációs vezetője, Andile Dlamini. Az e-Golf teljes töltöttséggel 230 kilométer megtételére képes. Az új, 2020-tól forgalmazott ID3 pedig 600 kilométeres hatótávolsággal bír majd.
Ruanda beépített elektromos kapacitása 286 megawatt. Az autók töltése valószínűleg az éjszakai órákban fog zajlani, amikor kisebb a hálózat terheltsége. Ellentétben a kontinens sok más államával, Ruanda elektromos hálózata viszonylag megbízhatóan üzemel.
A kormány támogatja a változásokat
Az ország miniszterelnöke, Edouard Ngirente reményét fejezte ki az elektromos autó használat bővülésével kapcsolatban, mivel 2018-ban az üzemanyagok képviselték az import legnagyobb hányadát.
Schaefer elismerte, hogy az elektromos járművek magas ára nem lenne elfogadható a kontinens legtöbb vásárlója számára, de a termelés felfutása és a megfelelő kormánypolitika lejjebb szoríthatja azt. „A ruandai kormány épp az elektromos járművekkel kapcsolatos politikája kialakításán dolgozik és amennyiben az az elektromos autókat fogja előnyben részesíteni a tradicionális meghajtásúakkal szemben, akkor a változások hamar végbe mehetnek”, nyilatkozta a Reutersnek.
Nyitókép: vw.com