Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dieter Zetsche: Mindenki nyugodjon meg, nem lesz Kínáé a Daimler
Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója Pekingben kijelentette: nincsenek arra utaló jelek, hogy Li Shufu, a kínai Geely tulajdonos-vezérigazgatója, a Daimler legnagyobb részvényese a konszern ellenséges felvásárlását tervezné.
Li Shufu februárban jelentette be, hogy kilenc milliárd dollárért felvásárolta a Daimler részvényeinek a 9,7 százalékát és ezzel a konszern legnagyobb részvényesévé lépett elő.
Dieter Zetsche közölte, hogy a kínai befektető biztosította cégét afelől, hogy nem kívánja tovább növelni részesedését.
– Nem tapasztaltunk semmilyen ellenséges átvételi szándékra utaló jelet így nincs is rá semmi okunk, hogy felkészüljünk egy ilyen akció kivédésére – fogalmazott újságírói kérdésre adott válaszában a Pekingi Autószalonon. Hozzátette: a Daimler egyelőre nem tervezi ipari együttműködés kialakítását Li Shufu autógyárával, a Zhejiang Geely Holdinggal, mert már van egy közös vállalkozása a BAIC autógyárral.
A kínai autóipari befektető részesedésvásárlása a Daimler konszernben komoly aggodalmakat ébresztett Németországban amiatt, hogy esetleg kínai kézbe kerülhetnek az ország "legféltettebb kincsei". A legnagyobb Daimler-pakett megszerzése pedig azért is kavart nagy vihart a közvéleményben, mert a részvények felvásárlása során semmilyen jelentési küszöböt nem kellett átlépni, így a kész tény bejelentése teljesen felkészületlenül érte a részvényeseket.
Áprilisban korábban a német alkotmányvédelmi (nemzetbiztonsági) hivatal vezetője is figyelmeztetést tett közzé arról, hogy egyre nagyobb érdeklődés tapasztalható kínai befektetők részéről a német fejlett technológiai cégek irányában, amelyek felett a hazai irányítás elvesztése hátrányos lehet a gazdaság számára.
Li Shufu, a pekingi vezetéssel jó kapcsolatokat ápoló iparmágnás hongkongi fedőcégeket, származékos befektetési eszközöket, bonyolult banki finanszírozási konstrukciókat és nagy műgonddal összeállított részvényvásárlási opciókat vetett be a felvásárlási folyamat elleplezésére egészen addig, mígnem egy csapásra a Daimler legnagyobb részvényeseként jelenhetett meg a színen.
A Li Shufu tulajdonában lévő Zhejiang Geely Holding vásárolta fel a svéd Volvo Cars autógyárat, valamint a londoni fekete taxikat gyártó LEVC vállalatot is. A kínai befektető tulajdonában van még a hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings is, amely a Volvo Trucks teherautógyárban vásárolt részesedést.
Kínai befektetők tavaly is számos nagy technológiai céget vásároltak fel Németországban. A háztartási berendezéseket gyártó Midea például a Kuka ipari robotgyártót szerezte meg.