Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Dacia: könnyebb villanyautók kellenek!
A Daciánál úgy látják, hogy gátat kell szabni az elektromos autók tömegnövekedésének, és itt az idő a tömegcsökkentésre koncentrálni. Erről nemrég a márka értékesítésért és marketingért felelős alelnöke beszélt, „agyrémként” jellemezve a végeláthatatlan súlynövekedést.
A Dacia kinyilvánítottan nagy hangsúlyt helyez arra, hogy autóit csak a szükséges felszereltséggel lássa el, ezáltal alacsonyan tartsa azok tömegét, illetve károsanyag-kibocsátását. „Ha komolyan gondoljuk az emisszió közös csökkentését, akkor a túl nagy tömeget nem szabad eltűrni” – mondta Xavier Martinet, a román márka értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
Példaként hozva a mindössze 975 kilogrammos Spring akkumulátoros elektromos kisautót kifejtette, hogy filozófiájukhoz a kipufogógázokat már nem kibocsátó, tisztán elektromos járműveknél is tartják magukat. „Ez egy autó, amivel naponta átlagosan 25 mérföldet (40 kilométert) 18 mérföld/órás (29 kilométer/órás) átlagsebességgel tesznek meg. Nincs szükség egy nagy, nehéz akkumulátorra vagy egy erős motorra.”
A más gyártók által fejlesztett és kínált nagyobb elektromos autókkal kapcsolatban az Autocarnak elmondta: „Ennek nincs értelme. Agyrém hagyni az embereknek, hogy kettő-három tonnás autókat építsenek, melyeket egy ember vezet és naponta csak 35 mérföldet (56 kilométert) tesznek meg velük.”
A nagy tömegű villanyautókra példa a BMW i7 az akár 2715 kilogrammjával, a Mercedes-Benz EQS 2810 kilogrammal, illetve a fejlesztés végső fázisában lévő Rolls-Royce Spectre, ami várhatóan alulról fogja súrolni a három tonnát.
A tömeg biztonsági kérdés is
Míg a Dacia az energiapazarlásra hívja fel a figyelmet, addig mások az elektromos autók nagyobb tömegének közlekedésbiztonsági kockázatai miatt aggódnak. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az Egyesült Államokban nemrég a hatóságok komolyan kezdtek foglalkozni a kérdéssel, és vizsgálat is indult.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!